آفتاب

روحانی: نمی‌توان با تکیه بر مجامع بین‌المللی مردم فلسطین را به حقوقشان رساند

روحانی: نمی‌توان با تکیه بر مجامع بین‌المللی مردم فلسطین را به حقوقشان رساند

رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه مسلمانان باید در مقابل اسرائیل دست و ید واحده باشند گفت: ساکتان در مقابل این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد.

آنگونه که تسنيم گزارش کرده است، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز جمعه با حضور و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس امسال از هر سال دیگری اهمیت بیشتری دارد، گفت: در راهپیمایی روز قدس‌ سال‌های گذشته مردم فریاد‌شان بر این بود که سرزمین مسلمان‌ها و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده باید آن سرزمین آزاد شود و مردم به وطن‌شان برگردند.
وی افزود: اما امسال شاهد یک توطئه بشری و ضدانسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم و روزانه مردم غزه را با انواع سلاح‌ها بنباران می‌کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت دنیای اسلام است و همه دنیای اسلام باید متحدا امروز را به عنوان روز خشم، تنفر و وحدت و ایستادگی علیه اسرائیل اعلام کنند، اظهار داشت: اسرائیل باید بفهمد که سلاح‌های گذشته و قرن گذشته نمی‌تواند آنها را برای اشغالگری خودش نگه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد.
روحانی خاطرنشان کرد: اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود و مردم آزاد شوند. گذرگاه رفح باز شود و آتش و خون تمام شود.
وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر حمله به غزه قطع شود تا مردم بتوانند زندگی عادی و معمولی داشته باشند، تصریح کرد: برای این کار همه باید به پا خیزند و ما در صورتی می‌توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم که مسلمانان دست و ید واحده باشند. ما می‌خواهیم همه مسلمانان این احساس و ید واحد را داشته باشند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برابر اسرائیل جز وحدت، ایستادگی و مقاومت راهی وجود ندارد و نمی‌شود با تکیه بر کردن مجامع بین‌المللی مردم فلسطین را به حقوق‌شان رساند، خاطرنشان کرد: ساکتان در مقابل این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد که کودکان و بی‌گناهان کشته می‌شوند و آنها ساکت‌اند.

2929

کد N410654

وبگردی