آفتاب

شاید زلزله دیگر قدیمی‏‌ترین کتابخانه لرستان را افتتاح کند

شاید زلزله دیگر قدیمی‏‌ترین کتابخانه لرستان را افتتاح کند

‌کتابخانه شهید باهنر از قدیمی‎‌ترین کتابخانه‎های عمومی شهرستان و لرستان است که هفت سال چشم انتظار افتتاح و بهره‎برداری است.

کتابخانه شهید باهنر در زلزله سال ۸۵ دچار آسیب جدی شد و در سال ۸۶ ساخت مجدد آن آغاز شد، اما با گذشت هفت سال از آغاز ساخت این کتابخانه هنوز افتتاح و بهره‎برداری نرسیده و در حال حاضر در یکی از مدارس تخریبی آموزش و پرورش شهرستان بروجرد دایر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، کتابخانه شهید باهنر شهرستان بروجرد از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۸۲۰ مترمربع، در دو طبقه و بر اساس استانداردهای روز در حال ساخت است که قرار بود تا پایان سال ۹۰ به اتمام برسد و به عنوان یکی از مطالبات عمومی مردم بروجرد محقق شود.

اما متاسفانه سه سال از زمانی که قرار بود این کتابخانه افتتاح شود می‌‎گذرد و خبری از افتتاح آن نیست و اعضای این کتابخانه قدیمی باید به مدرسه‎ای که اداره کتابخانه‎‌ها از آموزش و پرورش بروجرد اجاره کرده، بروند در حالی‎که همین مدرسه نیز تخریبی است.

مدیر امور کتابخانه‎های شهرستان بروجرد در این رابطه گفت: ساخت کتابخانه شهید باهنر بروجرد در سال ۸۶ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

داود پهلوان افزود: قرار بر این بود که این پروژه ظرف شش ماه ساخته و تحویل داده شود، اما متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: کمر همت را بسته که امسال کتابخانه شهید باهنر بروجرد را به بهره‎برداری برسانیم.

‌انتهای پیام

کد N409082

وبگردی