آفتاب

یک مقام ناتو از ادامه انتقال سلاح از روسیه به اوکراین خبر داد

یک مقام ناتو از ادامه انتقال سلاح از روسیه به اوکراین خبر داد

تهران - ایرنا - یک افسر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: پس از سقوط هواپیمای بویینگ 777 مالزی، کار انتقال سلاح از روسیه به بخش های شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این افسر ناتو که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: متوجه شدیم که در هفته های گذشته حجم اسلحه انتقالی از روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از این موضوع، افزود: ما به تلاش برای دسترسی به شواهدی در مورد انتقال سلاح به ویژه پس از سقوط بویینگ 777 مالزی ادامه می دهیم.

اوکراین، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی معتقدند که هواپیمای پرواز «ام اچ 17» خطوط هوایی مالزی پنجشنبه گذشته در اثر اصابت یک فروند موشک زمین به هوای ساخت روسیه سقوط کرد.

تشکیلات اطلاعات آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که هواپیمای بویینگ 777 مالزی «به اشتباه» توسط افرادی که «به درستی آموزش داده نشده اند»، هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

این هواپیما با 298 سرنشین از فرودگاه آمستردام در کشور هلند راهی کوالالامپور پایتخت مالزی بود که در محدوده تحت کنترل جدایی طلبان در شرق اوکراین سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما که بیشتر آنان هلندی بودند، جان باختند.

اروپام ** 9053**1545
کد N408987

وبگردی