آفتاب

انتقادات جمعی از مقامات آمریکا نسبت به تمدید مذاکرات هسته‌ای

انتقادات جمعی از مقامات آمریکا نسبت به تمدید مذاکرات هسته‌ای

اعلام تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران که با کاهش بیشتر تحریم‌ها همراه است از سوی صهیونیست‌ها و تندروی‌های هر دوحزب در کنگره آمریکا واکنش‌هایی را در پی داشت که انتظار می‌رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست در این‌باره نوشت: مایکل کوفسکی، مدیر اجرایی موسسه یهودی امور امنیت ملی می‌گوید: تمدید چهارماهه توافق اولیه ایران و 1+5 که با آزادسازی 2.8 میلیارد دلار دیگر از سرمایه بلوکه شده ایران در خارج از این کشور همراه است نشان‌دهنده شکستی قابل پیش‌بینی و بزرگ برای رئیس‌جمهور اوباماست که قصد دارد از طریق کاهش فشار به یک موفقیت دیپلماتیک دست پیدا کند.

وی معتقد است: ایران در حال حاضر کمتر از دوره پیش از توافق موقت احساس می‌کند که باید امتیاز دهد و این خلاف اهداف سیاسی اوباماست. اکنون زمان آن رسیده که کنگره وارد عمل شود و تحریم‌های همه جانبه بیشتری را اعمال کند و مهم‌تر اینکه ظرفیت نظامی اسرائیل را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تقویت کند.

کوفسکی ادامه داد: این امر اهرم فشار دیپلماتیک آمریکا را تقویت می‌کند و پیامی جدی به ایران و متحدان می‌فرستد که در صورت لزوم به اسرائیل کمک کنند تا نقشی را که آمریکا ظاهرا ترک کرده انجام دهد.

الیوت آبرامز، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در این‌ باره گفت: اکنون ضروری است که کنگره وارد عمل شود و تحریم‌هایی فلج‌کننده علیه ایران تصویب کند که در صورت عدم دستیابی به توافق خوب در طول این چهارماه آن‌ها را اجرایی کند.

همچنین مقامات سابق دیگری در آمریکا شامل گری سیمور، هماهنگ‌کننده سابق کنترل تسلیحاتی و تسلیحات کشتار دسته جمعی در دولت اوباما، ایلیانا راس تنین، نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا در بیانیه‌هایی جداگانه از دولت اوباما و سیاست‌های او در مذاکرات هسته‌یی ایران و تمدید انتقاد کردند.

همچنین مارک کرک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که همواره مواضعی ضدایرانی داشته است پس از اعلام تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی گفت که سیاست کاخ سفید در این مساله سریع‌ترین سیاست برای حرکت به سمت جنگ است.

این سناتور آمریکایی به همراه رابرت منندز از طراحان اصلی لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

انتهای پیام

کد N405982

وبگردی