آفتاب

روزنامه ایتالیایی: اروپا در قبال جنایات هولناک اسرائیل در غزه اقدام کند

روزنامه ایتالیایی: اروپا در قبال جنایات هولناک اسرائیل در غزه اقدام کند

رم - ایرنا - روزنامه ایل مانیفستو از سکوت اتحادیه اروپا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد و نوشت: فلسطینیان نباید بهای احساس گناهی که هنوز اروپا در قبال یهودیان دارد را بپردازند و اگر اروپا اقدامی نکند، ما همه مسوول جنایات هولناک اسراییل علیه مردم غزه می شویم.

به گزارش ایرنا، ارگان چپ گرایان ایتالیا خواستار واکنش فوری اروپا و ایتالیا برای پایان دادن به قتل عام فلسطینیان شد و افزود: در روزهای اخیر جمله ˈما همه فلسطینی هستیمˈ در بسیاری از محافل و حتی از سوی برخی از سیاسیون در احزاب کوچک شنیده شد و باز هم شنیده خواهد شد، اما واقعیت این است که فلسطینی ها همچنان کشته می شوند و ده ها و صدها فلسطینی هر روز جان خود را از دست می دهند و ما هنوز در قبال دورویی دولتمردان و نزدیک بینی غرب و بدگمانی های اوباما که تنها نگران اعمال تحریم علیه پوتین است و توجهی به جرایم جنگی که هر روز از سوی اسراییل بوقوع می پیوندد نمی کند، ناتوان ایستاده ایم.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو می گوید که از طریق پیامک از فلسطینیان خواسته است تا منازل خود را ترک کنند ، اما آنها کجا می توانند بروند؟ فلسطینی هایی که در نوار غزه زندگی می کنند و هیچ راه گریزی ندارند، باید کجا بروند؟ ما شاهد مهاجرت های دسته جمعی از عراق و سوریه بودیم اما فلسطینی ها نمی توانند فرار کنند چرا که در داخل یک زندان بدون سقف زندگی می کنند.

روزنامه ایتالیایی ایل مانیفستو نوشت: ما ناتوان از خود می پرسیم که چه باید کرد و هیچ اقدامی نمی کنیم. ما دیگر عادت نداریم وارد میدان شویم و از خود می پرسیم که به چه دردی می خورد؟ اما باید هرچه سریعتر اقدامی کرد وگرنه نوار غزه دیگر وجود نخواهد داشت.

این روزنامه افزود: برای مثال می توان به اعزام نمایندگان مدنی اروپا برای مداخله میان طرفین درگیر جهت جلوگیری از نابودی تمام فلسطین از سوی اسراییل در غزه اقدام کرد.

ایل مانیفستو نوشت: الکسیس تزیپراس از جمله سیاسیون اروپایی است که از کمپین ˈما همه فلسطینی هستیمˈ حمایت می کند. پس چرا هرچه سریعتر هیاتی متشکل از نمایندگان پارلمان اروپا به اسراییل نمی رود تا از جرایم جنگی جلوگیری کند. نمایندگان پارلمان اروپا می توانند توجه جهان را جلب کنند با اینکه اسراییل بلافاصله انها را به عقب برمی گرداند.

این روزنامه چپ گرای ایتالیایی افزود: نیاز به اقدامی نمونه، قابل توجه و نمادین است تا به جهان نشان داده شود ما نمی خواهیم مسوول این جرایم هولناک باشیم و فلسطینیان نباید بهای احساس گناهی که اروپا هنوز در قبال یهودیان دارد را بپردازند و متحمل این جنایات شوند . ما نمی توانیم این وحشی گری ها را بدون اینکه واکنشی نشان دهیم، بپذیریم وگرنه دیگر نمی توانیم بگوییم که ˈما همه فلسطینی هستیمˈ چرا که همه مسوول قتل عام فلسطینیان خواهیم شد.

بر اساس این گزارش ،درگیری ها همچنان ادامه داشته و رژیم صهیونیستی پنج مسجد و یک ورزشگاه را بمباران کرد و شمار شهدای فلسطینی تاکنون به 583 تن رسیده است و سه هزار و 640 نفر نیز مجروح شده اند.

امروز در قاهره نشستی میان جان کری وزیر خارجه آمریکا ، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و رییس جمهور مصربرگزار می شود. بان کی مون قرار است در جریان سفر منطقه ای خود پس از کویت و قاهره ، از بیت المقدس اشغالی، رام الله و امان نیز دیدار کند.

اروپام ** 2171 **1561 **1010
کد N405683

وبگردی