آفتاب
به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک؛

ولید معلم در پیامی به لاوروف نسبت به پیروزی سوریه ابراز اطمینان کرد

ولید معلم در پیامی به لاوروف نسبت به پیروزی سوریه ابراز اطمینان کرد

ولید معلم در پیامی به سرگئی لاوروف اعلام کرد: رهبران و مردم سوریه از مواضع تاریخی روسیه که از سوریه در مقابله با صاحبان تفکرات تروریستی و تکفیری حمایت کرده است، قدردان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در پیامی به سرگئی لاوروف، همتای روسی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دمشق و مسکو عنوان داشت: رهبران و مردم سوریه کاملا از مواضع تاریخی روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور که از دمشق در مقابله با صاحبان تفکرات تروریستی کورکورانه حمایت کرده‌ است، قدردان هستند. مسکو از دمشق در مقابله با طرف‌هایی حمایت کرده ‌است که از سوی طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای حمایت می‌شوند و اقداماتشان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

وی افزود: پس از اینکه کاملا ثابت شد که اندیشه‌های تکفیری، تهدیدی جدی علیه امنیت، ثبات و صلح در منطقه و جهان است، سوریه که خود با آتش این تروریسم وحشیانه سوخته است، امروز بیش از هر زمان دیگری مصمم است تا تروریست‌ها را بیرون براند تا از حاکمیت و کرامت مردم خود و امنیت منطقه محافظت کند و این امر ایجاب می‌کند برخی که از این تروریست‌ها حمایت کرده و در مقابل اقداماتشان چشمان خود را بسته‌اند، در سیاست‌های خود بازنگری کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه عنوان داشت: با پایداری مردم سوریه و حمایت دوستان و در رأس آن‌ها روسیه، اطمینان دمشق به پیروزی متزلزل نمی‌شود. واقعیت کنونی عرصه بین الملل و چالش‌های بزرگی که باید با آن‌ها مقابله شود، ایجاب می‌کند که نقش روسیه پررنگ‌تر شده تا از این طریق، جهانی در سایه عدالت و صلح بر پا شود، مردم جهان نیز با خرسندی به حضور کارآمد روسیه در عرصه بین الملل می‌نگرند تا از مشروعیت بین المللی در مقابل تلاش‌هایی که برای منحرف ساختن سازمان ملل از اصول و منشور آن صورت می‌گیرد، دفاع شود.

ولید معلم تاکید کرد: ادامه این روابط و تقویت آن به این امر برمی‌گردد که این روابط بر اساس اصولی که مبتنی بر احترام متقابل، احترام به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل، حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت‌شان و به دور از مداخله خارجی و حفظ صلح و امنیت بین المللی و تشکیل جهان چند قطبی بنا شده است که این امور ضامن تحقق عدالت در روابط بین المللی است.

همزمان، سرگئی لاوروف نیز در پیامی به ولید معلم به همین مناسبت اعلام کرد که اطمینان دارد روابط دوستی و احترام متقابلی که ظرف دهه‌های گذشته بسیار گسترده‌تر شده است، در مسیر حمایت و تقویت همکاری‌های چندجانبه میان روسیه و سوریه به پیش خواهد رفت.

وی اظهار امیدواری کرد که گسترش روابط دوجانبه به نحوی که تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه و حل و فصل مشکلات در منطقه بر اساس اصول قوانین بین المللی را به دنبال داشته باشد، ادامه یابد.

لاوروف خاطرنشان کرد: ما حاکمیت کشور دوست و برادر سوریه و استقلال و تمامیت اراضی آن را تایید می‌کنیم و به همین خاطر ما همواره در کنار مردم سوریه می‌ایستیم تا از طریق گفتگوهای ملی و تحقق اصلاحات بدون دخالت خارجی، مشکلات خود را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام

کد N403674

وبگردی