آفتاب

اعلام آمادگی رییس پارلمان عراق برای همکاری با جریان های سیاسی این کشور

اعلام آمادگی رییس پارلمان عراق برای همکاری با جریان های سیاسی این کشور

تهران - ایرنا - ˈسلیم جبوریˈ رییس جدید پارلمان عراق در یک گفت و گوی مطبوعاتی، آمادگی خود برای همکاری با جریان های سیاسی این کشور به منظور حل بحران کنونی را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ˈالعراقیهˈ، جبوری گفت: من تنها نماینده اهل سنت نیستم، بلکه به تمام ملت عراق تعلق دارم .

وی افزود: انتخاب رییس جمهوری در چارچوب توافقات سیاسی شکل خواهد گرفت و احتمالا این پست از سوی جریان های کرد برگزیده خواهد شد.

او ادامه داد: ˈائتلاف ملیˈ بزرگ ترین جناح پارلمانی نیز نخست وزیر آینده عراق را تعیین خواهد کرد، البته این ائتلاف باید خواسته سایر جناح های پارلمان را در این خصوص در نظر داشته باشد .

جبوری تاکید کرد: نباید اجازه دهیم خشونت و تروریسم بیش از این در عراق گسترش یابد. ما با کسانی که دست شان به خون مردم کشور آغشته شده، گفت و گو نمی کنیم .

وی اضافه کرد: عراق یک کشور فدرال غیرقابل تقسیم و تجزیه است و باید همه برای تامین امنیت کشور با یکدیگر همکاری کنند و نباید به افراد مسلح اجازه دهیم، اوضاع ما را برهم بزنند.

رییس جدید پارلمان عراق افزود: پارلمان در آینده تنها به مسایل ظاهری اکتفا نکرده، نقش بیشتری در قانون گذاری ایفا و به عنوان ناظر بر عملکرد دولت، نقش بازی خواهد کرد.

خاورم ** 1487**7074**1651
کد N403516

وبگردی