آفتاب
در اثر حمله تروریست ها؛

یک میلیون و 250 هزار عراقی آواره شدند

یک میلیون و 250 هزار عراقی آواره شدند

تهران -ایرنا - یک عضو کمیساریای حقوق بشر گفت: شمار آوارگان عراقی در داخل این کشور بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ˈهیمن باجلانˈ در کنفرانس مطبوعاتی در مجلس نمایندگان عراق افزود: ممکن است این تعداد با ادامه عملیات جنایتکارانه از سوی سازمان های تروریستی افزایش یابد.

وی ادامه داد: آوارگان با اوضاع دشواری مانند کمبود چادر، آب آشامیدنی سالم، کمبود خدمات پزشکی و سایر خدمات اساسی مواجه هستند.

باجلان از دولت فدرال عراق خواست در برخورد با مشکلات آوارگان از کاغذ بازی دست برداشته و مبالغ اختصاص یافته برای مهاجران را در سریع ترین زمان ممکن صرف کند.

وی از وزارت حمل و نقل عراق، تامین پرواز هواپیماهای مسافری به منظور انتقال آوارگان از اربیل به استان های جنوبی را خواستار شد و افزود: چهار هزار خانواده آواره عراقی در مرزهای اربیل مستقر هستند.

جمعیت هلال احمر عراق نیز در تاریخ سیزدهم ژوئیه 2014 نسبت به بدتر شدن اوضاع انسانی هزاران آواره استان اربیل به خاطر جلوگیری مسوولان استان از رسیدن کمک به آنان هشدار داد و مسوولیت بدتر شدن اوضاع انسانی و پیامدهای آن که می تواند به تراژدی بزرگتری تبدیل شود را متوجه آنان دانست.

عراق از 10 ژوئن 2014 شاهد افزایش تعداد آوارگان در داخل به خاطر فرار مردم از خشونت در مناطق مسکونی به ویژه در موصل و الانبار است.

عملیات نظامی و امنیتی عراق برای بیرون راندن تروریست های داعش از مناطق تحت سیطره آنان، همچنان ادامه دارد.

خاورم/1275
کد N403344

وبگردی