آفتاب

مراسم ختم ناخدا یکم کوروش بایندر برگزار شد

مراسم ختم ناخدا یکم کوروش بایندر برگزار شد

مراسم ختم مرحوم ناخدا یکم کوروش بایندر - معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس - با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند، ناوبانیار بازنشسته جهانبخش کرمانی از شاگردان ناخدایکم بایندر و سایر همرزمان و پیشکسوتان این نیرو متن‌ها و اشعاری را در وصف آن مرحوم قرائت کردند.

امیر سرتیپ حیدری رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و سیدعلی استیری معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از حاضران در مراسم ختم مرحوم کوروش بایندر حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، ناخدایکم کوروش بایندر در سال 1336 به دانشگاه افسری وارد و تا سال 1339 دوره‌های متعددی را در کشورهای انگلستان و آمریکا سپری کرد.

وی از سال 1358 تا اردیبهشت ماه 1359 در سمت معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت بود و از سال 1359 تا سال 1362 به عنوان معاون عملیات اداره سوم ستاد مشترک ارتش منصوب و مسئولیت هدایت و هماهنگی عملیات رزمی بین نیروهای سه‌گانه ارتش را بر عهده داشت.

مرحوم بایندر از سال 1362 به سمت معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش منصوب و از اواخر همان سال با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی دریا - ساحل مستقر در خلیج فارس مشغول انجام وظیفه شد.

انتهای پیام

کد N403285

وبگردی