آفتاب

درخواست پوتین از طرفهای درگیر در اوکراین درباره هواپیمای سرنگون شده مالزی

درخواست پوتین از طرفهای درگیر در اوکراین درباره هواپیمای سرنگون شده مالزی

رئیس‌جمهوری روسیه در بیانیه از تمامی گروههای درگیر در اوکراین خواست تا شرایط را برای تحقیقات کامل درباره سرنگون شدن هواپیمای مسافربری MH17 مالزی در منطقه دونتسک اوکراین تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آنچه در منطقه دونتسک رخ داده را یک تراژدی هولناک دانست و گفت: مسکو بارها از تمامی طرفهای درگیر در اوکراین خواسته تا فورا این درگیری‌های خونین را متوقف کرده و به پای میز مذاکره بیایند. می‌توانم با اطمینان بگویم که اگر عملیات نظامی در شرق اوکراین 28 ژوئن سال جاری میلادی از سر گرفته نمی‌شد، این تراژدی نیز مطمئنا رخ نمی‌داد.

پوتین تاکید کرد: در همین حال هیچ کس نه حق دارد و نه باید از این تراژدی برای دستیابی به اهداف سیاسی مزدورانه استفاده کند. این تحولات باید مردم را به جای متفرق کردن، متحد کند. تمامی افرادی که مسئول شرایط کنونی این منطقه هستند باید مسئولیت کامل مردم خود و مردم کشورهایی که در این فاجعه قربانی داده‌اند را برعهده بگیرند.

وی افزود: لازم است برای تضمین امنیت اقدامات کارشناسان بین المللی در محل این تراژدی‌ هر کاری انجام دهیم. نمایندگانی از دونباس، دونتسک، وزارت امور اضطراری و کارشناسان مالزی در حال حاضر در محل حادثه مشغول کار هستند. اما این کافی نیست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، مسکو به نوبه خود هر کاری انجام می‌دهد تا درگیری در شرق اوکراین ازمرحله نظامی به مرحله مذاکره تغییر کند.

انتهای پیام

کد N402734

وبگردی