آفتاب

غرضی: صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به اعتقادات مسلمانان احترام نگذاشته‌اند

غرضی: صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به اعتقادات مسلمانان احترام نگذاشته‌اند

سیدمحمد غرضی با اشاره به حمایت مردمی از فلسطین در میان مسلمانان، گفت: در تاریخ مبارزات علیه رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه چنین استعدادها و توانایی‌هایی که امروز در فلسطین وجود دارد، وجود نداشته است.

سیدمحمد غرضی با اشاره به حمایت مردمی از فلسطین در میان مسلمانان، گفت: در تاریخ مبارزات علیه رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه چنین استعدادها و توانایی‌هایی که امروز در فلسطین وجود دارد، وجود نداشته است.

غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آستانه روز قدس، با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه در ماه رمضان اظهار کرد: صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به اعتقادات مسلمانان احترام نگذاشته‌اند و برای آنها اهمیتی ندارد که مسلمانان چه عقایدی دارند و به همین دلیل آنها هر زمان که بخواهند، چه در ایام سوگواری محرم و چه در ماه رمضان، اقدامات جنایتکارانه خود را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه "اسرائیلی‌ها بواسطه توطئه‌ای که خودشان آغازگر آن بودند گرفتار بازی و حملات گسترده علیه غزه شدند"، ابراز عقیده کرد: زمانی که از سوی جامعه جهانی، به رژیم صهیونیستی بواسطه ظلم‌های بسیاری که انجام می‌داد فشار وارد شد، آنها در توطئه‌ای سه نفر از خودی‌ها را کشتند و به گونه‌ای وانمود کردند که این سه نفر از سوی فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی مشاهده کرد که هیچ‌کس در دنیا از کشته شدن آن افراد ابراز ناراحتی نمی‌کند در تله‌ای که خود آن را ایجاد کرده بود محصور ماند و برای اینکه پاسخ مناسبی به مردم خود بدهد خود را گرفتار جنگ و حملات گسترده به فلسطین و غزه کردند.

غرضی به عدم تمایل رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش‌بس اشاره کرد و گفت: از آنجا که در 10 سال اخیر هرگاه که رژیم صهیونیستی آتش‌بس را پذیرفته است در دنیا به گونه‌ای این اتفاق منعکس شده که اسرائیل بواسطه ناتوانی‌اش مجبور به پذیرش آتش‌بس شده است و همچنین به دلیل اینکه این رژیم هیچگاه در مقابل اتفاقاتی که رخ می‌دهد، اعم از اتفاقات سیاسی، اقتصادی و نظامی، نتوانسته دست بالا داشته باشد، امروز با وجود اینکه چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس ندارد، نمی‌تواند خود را قانع کند که آن را بپذیرد.

وی در ادامه به وظیفه و نقش دولت‌های اسلامی منطقه در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: همانطور که تاریخ نشان داده است دولت‌ها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در مواجهه با چنین شرایطی اقدام مؤثری انجام دهند بلکه این ملت‌ها بوده‌اند که همواره با حضور در صحنه‌ها توانسته‌اند تأثیرگذاری شایسته‌ای داشته باشند. ملت‌ها همواره وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و در مورد اتفاقات و حوادث اخیر اینگونه احساس می‌شود که در میان مسلمانان اراده‌ای واحد در جهت کمک به غزه ایجاد شده است.

غرضی با بیان اینکه "در طول تاریخ مبارزات علیه رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه چنین استعدادها و توانایی‌هایی که امروز در فلسطین وجود دارد، نبوده است"، اظهار کرد: امروز توانایی فلسطین در ارسال راکت، موشک و همچنین از میان بردن تانک‌های رژیم صهیونیستی، توانایی فوق‌العاده‌ای است. مردم دنیا نیز مصمم‌تر از گذشته و در سطحی گسترده چه بصورت فیزیکی و انسانی و چه بصورت علمی و تکنولوژیک از مردم فلسطین حمایت و به آنها کمک‌رسانی می‌کند.

این فعال سیاسی همچنین با تأکید بر اینکه "در منطقه به جز دولت‌های ایران، عراق یا حزب‌الله بقیه گروه‌ها و دولت‌ها در مقابل غزه و فلسطین موضع سکوت اتخاذ می‌کنند"، افزود: در مقابل کشورهایی که از فلسطین حمایت می‌کنند، برخی دولت‌ها با سیاست به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا نسبت به غزه حاکمیتی سیاسی دارند در حالی که هرگز اینگونه نبوده و نیست. این دولت‌ها باید بدانند که اتخاذ چنین سیاست‌هایی به ضرر مردم فلسطین است.

غرضی در پایان با اشاره به از سرگیری دور جدید حملات رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه برای مسلمانان ماه‌ اطاعت و روزه‌داری است، امتحان و آزمون نیز به شمار می‌آید. همواره در طول تاریخ در ماه مبارک رمضان اتفاقات بزرگی رخ داده است.

انتهای پیام

کد N402418

وبگردی