آفتاب

مردم شیلی جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند

مردم شیلی جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند

مادرید- ایرنا- هزاران تن از مردم سانتیاگو پایتخت شیلی علیه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که تاکنون سبب کشته شدن بیش از 300 نفر غیر نظامی و مجروح شدن بیش از 2 هزار نفر شده، تظاهرات کردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، تظاهرکنندگان با در دست داشتن دست نوشته هایی که بر روی آنها شعارهایی همچون ˈهمه ما فلسطین هستیمˈ و ˈ نسل کشی علیه غزه را متوقف کنیدˈ چندین خیابان سانتیاگو را طی کرده و پس از آن با تجمع در مقابل سفارتخانه های رژِیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی صهیونیست ها در اقدامات نظامی علیه غزه، به اعتراض پرداختند.

در این تظاهرات که از سوی چندین انجمن و نهاد از جمله فدراسیون فلسطین و سازمان های دانشجویی برگزار شده بود چندین تن از مقام های محلی و نمایندگان مجلس شیلی نیز حضور داشتند.

ˈشفیق لاسنˈ رییس فدراسیون فلسطین در این مراسم گفت:این تظاهرات برای اعتراض به دولت جنایتکار اسراییل یک دولت نسل کش که در حال نابود کردن فلسطین عزیز ما و پاکسازی قومی وطن ما بوده، برپا شده است.

وی ادامه داد :ما مبارزه می کنیم و مدافع صلح هستیم .ما در سرزمین های فلسطین با سنگ علیه قدرت نظامی اسراییل می جنگیم .ما فقط خواهان حق زندگی هستیم و تا هنگامی که یک فلسطینی در زمین وجود داشته باشد، فلسطین وجود خواهد داشت .

سازمان های فراخوان تظاهرات که تعداد تظاهرات کنندگان را نزدیک به 20 هزار نفر تخمین زدند، از دولت شیلی تقاضا کردند که روابط دیپلماتیک با اسراییل را قطع و سفیر شیلی را از سرزمین های اشغالی فرا خواند.

رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود به غزه بیش از 400 فلسطینی را شهید و هزاران نفر از مردم بی دفاع این شهر را زخمی کرده است.

اروپام **1234**1144 **1010
کد N402109

وبگردی