آفتاب

ماه مبارک رمضان در یونان

ماه مبارک رمضان در یونان

آتن- ایرنا -ماه مبارک رمضان در یونان امسال با توجه به وقایع اخیر رخ داده در جهان اسلام حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آتن، با توجه به وقایع اخیر در جهان اسلام، امسال ماه مبارک رمضان در یونان به ویژه مراسم احیا و شب های قدر و شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) در نمازخانه های شیعیان مقیم این کشور حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

مسلمانان مقیم در این کشور امسال پس از مراجعه به مرکز ستاره شناسی شهر آتن و مشخص شدن حلول ماه مبارک رمضان، از همان ابتدا بصورت گسترده در مراسم افطاری و برنامه های ویژه ماه مبارک شرکت کرده و این حضور نسبت به سال های قبل بیشتر و گسترده تر شده است.

گرچه آمار دقیقی از تعداد مسلمانان مهاجر مقیم یونان در دست نیست، اما آمار غیر رسمی حکایت از آن دارد که حدود 500 الی 600 هزار مسلمان مهاجر در کشور یونان زندگی می کنند.

علاوه بر مهاجران مسلمان، حدود 350 هزار نفر مسلمان دیگر به عنوان اقلیت مسلمان ترک تبار بیشتر در شمال یونان، در منطقه تراکیس و در شهرهای کموتنی، اکسانتی و الکسندروپلی زندگی می کنند.

مسلمانان شمال یونان نیز امسال همچون سال های گذشته با حضور گسترده خود در مساجد، مراسم معنوی و الهی ویژه ماه مبارک رمضان را با شکوه هرچه تمامتر برگزار می کنند.

امسال به علت تجاوز وحشیانه نیروهای ددمنش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم مظلوم و بی گناه فلسطین، نمازخانه های مسلمانان مقیم یونان و مساجد مسلمانان شمال این کشور، به مراکزی معنوی و الهی ویژه ماه مبارک رمضان و در عین حال محافلی اعتراضی به جنایات رزیم صهیونیستی مبدل گشته اند.

شیعیان مقیم شهر آتن هر شب و به ویژه در مراسم شب های قدر با تجمع در انجمن جعفری شیعیان پاکستانی واقع در جنوب شهر آتن، گلزار حضرت زینب(س) واقع در جنوب و غرب آتن، انجمن مهدیه افغانی های مقیم آتن و دیگر مراکز شیعی، در شب های قدر و شهادت مولای متقیان امام علی(ع) طی سخنران هایی اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه را بشدت محکوم می کنند.

خطیبان شیعه و سنی در نمازخانه های این شهر، در مراسم ویژه بعد از افطار، با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، خواستار اقدامات جدی و عملی برای مقابله با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی می شوند.

در مراسم شب های قدر مسلمانان پس از هر برنامه، ضمن دعا برای پیروزی مردم فلسطین و نصرت مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام، بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر مسلمانان که یکی از خواسته ها و آموزه های اصولی اسلام برای تقویت دفاع از حریم، عزت و سربلندی و سرزمین های مسلمانان می باشد، تاکید می کنند.

شب گذشته بخش مهمی از مراسم بیست ویکم ماه مبارک رمضان آئین ویژه احیای شب قدر همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) به مراسمی ویژه برای دعا و نیایش برای پیروزی امت اسلامی در مقابل کفر جهانی، رژیم متجاوز و جنایتکار صهیونیستی و تکفیرهای وابسته به نظام سلطه، مبدل گردیده بود.

در مراسم ویژه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مهدیه افغان های مقیم آتن ˈغلامرضا جراتˈ مداح اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت و سپس عاشقان امامت و ولایت در سوگ مولای متقیان امام علی (ع) اسوه تاریخ و اولین مظلوم تاریخ بشری، اشک ماتم ریخته و برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر جنایتکاران صهیونیستی در نوار غزه و نصرت مسلمانان بر دشمنانان قسم خورده اسلام و مسلمین دعا کردند.

اروپام**2170** 1337
کد N401927

وبگردی