آفتاب

جان کري دسترسي کامل ماموران تحقيق را به محل سقوط هواپيماي مالزي خواستار شد

جان کري دسترسي کامل ماموران تحقيق را به محل سقوط هواپيماي مالزي خواستار شد

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد ماموران تحقیق باید به محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین دسترسی کامل داشته باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد کری در این تماس تلفنی به لاوروف گفت آمریکا به شدت نگران گزارش هایی است که از جمع آوری اجساد قربانیان این حادثه و لاشه هواپیما خبر می دهد.
در این بیانیه آمده است واشنگتن همچنین درباره ممانعت از دسترسی کامل ماموران بین المللی تحقیق و ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به محل سقوط این هواپیما در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد.
جن ساکی سخنگوی کری نیز در بیانیه ای اعلام کرد : « این مسئله غیر قابل قبول و بی حرمتی به کسانی است که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده اند. ما از روسیه می خواهیم به تعهداتش پایبند باشد. »
وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد لاوروف و کری توافق کرده اند همه اسناد و مدارک مربوط به هواپیمای خطوط هوایی مالزی از جمله جعبه سیاه در دسترس ماموران بین المللی تحقیق قرار گیرد و آنها به محل حادثه دسترسی داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری رویتر از واشنگتن و مسکو ، این وزارتخانه افزود آنها درباره تحقیقات بین المللی بی طرفانه و مستقل توافق کردند.

کد N400394

وبگردی