آفتاب

گفت‌و‌گوی اوباما و نتانیاهو در مورد غزه/ تاکید آمریکا بر ادامه حمایت از رژیم صیهونیستی

گفت‌و‌گوی اوباما و نتانیاهو در مورد غزه/ تاکید آمریکا بر ادامه حمایت از رژیم صیهونیستی

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص اوضاع غزه گفت‌وگو کرد و بار دیگر بر حمایت واشنگتن از این رژیم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت و گو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که واشنگتن از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت می کند اما نگرانی ها درباره تبعات حملات گسترده تر به غزه رو به افزایش است.

اوباما در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما امیدواریم که اسرائیل به گونه ای به اقدامات خود ادامه دهد که تلفات غیرنظامی را به حداقل برساند. ما به وی گفتیم که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا آماده سفر به منطقه است. تمام ما تلاش داریم تا توافق آتش بس نوامبر 2012 اجرا شود.

شروع عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، نهادهای بین‌المللی را درباره افزایش کشته‌ها و بدتر شدن وضعیت آوارگان نگران‌تر کرده است. سازمان ملل متحد می‌گوید شمار آوارگان فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا دو برابر شده است.

به گفته آژانس امداد و کار پناهجویان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد، از زمان شروع حملات زمینی ارتش اسرائیل، تعداد آوارگان فلسطینی از ۲۲ هزار نفر به ۴۰ هزار نفر رسیده است. آوارگان فلسطینی از هراس حملات زمینی اسرائیل به مراکز سازمان ملل متحد در غزه پناه می‌برند.

از روز پنج شنبه که اسرائیل شروع عملیات زمینی را اعلام کرد، واحدهای زرهی، پیاده و توپخانه ارتش اسرائیل حملات علیه غزه را تشدید کرده‌اند. با شدت گرفتن حملات زمینی ارتش اسرائیل به غزه، بیش از ۲۵ فلسطینی از جمله سه کودک کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز از رژیم صهیونیستی خواسته حملات زمینی را متوقف کند.

انتهای پیام

کد N399448

وبگردی