آفتاب

سقوط ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی

سقوط ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی

کوالالامپور - ایرنا - ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی صبح روز جمعه پس از سرنگونی پرواز ام.اچ 17 با 298 سرنشین در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه تقریبا 18 درصد سقوط کرد.

به گزارش ایرنا، ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی که عصر روز گذشته یک فروند هواپیمای خود را با 298 سرنشین در مسیر آمستردام هلند به کوالالامپور از دست داد و ضربه 17 اسفند سال گذشته به این شرکت درپی ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 حدود 18 درصد کاهش یافت.

ناپدیدشدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی با 239 مسافر در اسفند ماه سال گذشته نیز باعث شد ارزش سهام مالیزیا ایرلاین 18 درصد در آن زمان سقوط کند.

تارنمای نیو استریت تایمز مالزی روز جمعه با استناد به شاخص های بورس این کشور اعلام کرد ارزش این شرکت امروز 17.8 درصد سقوط کرد .

هواپیمای بوئینگ 777 مالیزیا ایرلاین عصر پنجشنبه با 298 مسافر و خدمه پرواز در منطقه ˈشاختیورسکˈ در شرق اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

154 هلندی، 43 نفر مالزیایی، 27 استرالیایی، 12 اندونزیایی، 9 انگلیسی، چهار آلمانی، چهار بلژیکی، سه فیلیپینی و یک کانادا در لیست مسافران این هواپیما بوده اند و تبعیت بقیه مسافران تاکنون روشن نشده است.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی نیز با 239 مسافر از کشورهای مختلف 17 اسفند سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید و باعث شد سهام این شرکت بیش از یک سوم ارزش خود را از دست بدهد.

از نخستین روزهای سال جاری میلادی حدس و گمان هایی در مورد فروش این شرکت و یا بازسازی آن مطرح شد.

این شرکت هواپیمایی در چند فصل گذشته نیز با بحران های اقتصادی گسترده مواجه شده بود.

تشدید بحران اقتصادی این شرکت هوایی در حالی اتفاق می افتد که روز به روز رقابت شرکت های هواپیمایی داخلی مالزی و سایر شرکت های منطقه ای بیشتر می شود.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این مدیریت نامناسب، مقاومت در برابر تغییرات و مداخله های دولتی را عامل عملکرد ضعیف این شرکت عنوان کرده بودند.

آساق**1611
کد N398333

وبگردی