آفتاب

روسیه: تحریم های جدید آمریکا نشانه شکست سیاست های واشنگتن است

روسیه: تحریم های جدید آمریکا نشانه شکست سیاست های واشنگتن است

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه نشانه شکست سیاست های واشنگتن و کی یف برای حل مناقشه در مناطق شرق اوکراین با استفاده از زور است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: بسته جدید تحریم های آمریکا در مورد روسیه تلاشی برای انتقام از این کشور به خاطر حوادث اوکراین است که مطابق با سناریوی واشنگتن پیش نمی رود.

آمریکا روز چهارشنبه شماری از مقام های عالیرتبه روسیه و تعدادی از شرکت های صنایع دفاعی و بخش های بانکی و انرژی این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در مورد این اقدام آمریکا اضافه شده است : تلاش برای مسئول معرفی کردن روسیه در جنگ داخلی اوکراین که بر اثر بحران عمیق داخلی در این کشور آغاز شده و قربانیان بی شماری گرفته است، انزجارآور و غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا حاکی از شکست راهبرد این کشور و مقام های کی یف برای سرکوبی نارضایتی مردم و برقراری آرامش در مناطق جنوب و شرق اوکراین با استفاده از زور است.

در بیانیه آمده است: آمریکا به جای تلاش برای حل مناقشه اوکراین و واداشتن سران این کشور به خودداری از استفاده از ارتش علیه ساکنان مناطق لوهانسک و دونتسک، آنها را برای خونریزی بیشتر تشویق می کند.

وزارت خارجه روسیه گفته است: آمریکا با بیشرمی سعی می کند در وضعیت کنونی اوکراین از خود سلب مسئولیت کرده و با تحریف واقعیت ها بار دیگر به تحریم به عنوان سلاح مورد علاقه خود متوسل شود.

در ادامه بیانیه گفته شده است: بارها تاکید کرده ایم سخن گفتن به زبان تحریم با روسیه در هر ابعادی که باشد بی فایده است و این شیوه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

روسیه هشدار داده است: این رویکرد به دارایی های شرکت های روسی هم مربوط می شود و افرادی که به انحصارگری کشور خود اطمینان دارند و به خود حق می دهند اراده شان را به دیگران تحمیل کنند مایوس خواهند شد.

در بیانیه وزارت خارجه با بیان این که تعدادی از شرکت های آمریکایی در روسیه فعالیت می کنند گفته شده است: تحریم ها به فعالیت این شرکت ها لطمه می زند و در واقع کاخ سفید باید بهای سیاست های تحریمی خود علیه روسیه را بپردازد.

این بیانیه می افزاید: اگر واشنگتن می خواهد روابط با روسیه را از بین ببرد مسئول این اقدام خود خواهد بود اما مسکو همواره برای همکاری سازنده با این کشور و هر کشور دیگری بر اساس اصل برابری ، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و احترام متقابل به منافع آمادگی دارد.

روسیه خاطرنشان کرد: تهدید و زبان زور را نمی پذیرد و حق پاسخ دادن به تحریم های آمریکا را برای خود محفوظ می دارد.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N397936

وبگردی