آفتاب
اسماعیلی:

نظارت در اسلام نقش اساسی در جلوگیری از خطاها دارد

نظارت در اسلام نقش اساسی در جلوگیری از خطاها دارد

رییس دادگستری استان تهران گفت: ما در برخورد با افراد متخلف باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم ما را پناهگاه خود بدانند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران، با آرزوی قبولی طاعات و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: دادگستری استان تهران در حقیقت همانند قلب تپنده دستگاه قضایی کشور است که در یک ظرفی بلورین قرار گرفته است و فعالیت‌های آن، چه در داخل و چه در خارج کاملا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: این قلب تپنده، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خاصی در خود دارد و البته با مشکلاتی نیز رو به رو است باید توجه کنیم که در دادگستری استان تهران قاطبه همکاران قضایی افرادی پرکار، مومن و با سوادند و در این مجموعه چون اقتضاء و محور کار آن عدالت و سلامت است بروز کمترین تخلف از ناحیه برخی افراد باعث تضییع حقوق دیگر قضات می‌شود و افکار عمومی را نسبت به تشکیلات قضایی مخدودش می‌کند.

اسماعیلی در ادامه افزود: این حقیر از ابتدای مسئولیتم سلامت تشکیلات قضایی و کارآمدی آن و همچنین ارتقاء اعتماد عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام و در جلسات مدییتی نیز این امر جزء دستورات کار اولیه‌ ماست.

رییس دادگستری استان تهران گفت: ما در برخورد با افراد متخلف باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم ما را پناهگاه خود بدانند. در این راستا بر این باورم که شدیدا نیازمند سالم سازی محیط و پیشگیری از تخلفات و حفظ نیروی انسانی با روش‌های مختلف و همچنین برخورد شدید با متخلفین و مدیریت افکار عمومی و اصلاح آن هستیم و در همین رابطه از اعضای محترم شورای برنامه‌ریزی خواسته شده که نظرات کارشناسانه خود را در خصوص آسیب ‌ها و راهکارهای ترمیم اعتماد عمومی نسبت به عدلیه را بررسی و کتبا اعلام کنند تا پس از جمع بندی آنها و تعیین اولویت انشاء الله وارد عمل شویم.

اسماعیلی با اشاره به مقوله‌ حساس نظارت بیان کرد: در دین اسلام نظارت نقش اساسی در جلوگیری از خطاها دارد و این سیستم نظارتی ماهیتا با سایر سیستم‌های نظارتی در ادیان و مکاتب دیگر کاملا متفاوت است. نظارت در این سیستم از بالاترین مرتبه که ذات اقدس الهی است شروع می‌شود و سپس به فرشتگان و آنگاه انبیاء‌ و ائمه اطهار (ع) و خودکنترلی که همان تقواست و بعد نظارت‌های سازمانی و بالاخره نظارت همگانی بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر ختم می‌گردد.

انتهای پیام

کد N396075

وبگردی