آفتاب
پورمحمدی:

حمایت حقوقی و قضایی از کارآفرینان پایه‌های استواری صنعت است

حمایت حقوقی و قضایی از کارآفرینان پایه‌های استواری صنعت است

وزیر دادگستری گفت: همه اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضا باید از صنعتگر و کارآفرین که اشتغال سالم برای آحاد ملت ایجاد می‌کند حمایت کنند و رسانه ملی نیز در این زمینه نقش مهم و اساسی دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار یکی از صنعتگران نمونه سال 93 و نماینده کارآفرینان و صنعتگران کشور با وی گفت: مردم را که در فرهنگ دینی از آنان به عیال‌الله تعبیر می‌شود باید عزت داد و این در فرهنگی اسلامی یک ارزش بزرگ است.

وی ادامه داد: عزت‌ دادن به مردم در جامعه اسلامی فقط محدود به ساختن مسجد و پرداختن به ظواهر دینی و ... نیست. اینها مهم است، اما پرداختن به معیشت مردم و فراهم‌ آوردن زمینه برای کسب و کار حلال و روزی خوردن از منبع خیر است که هم ثواب اخروی دارد و هم زمینه را برای ساختن جامعه سالم فراهم می‌کند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: عنوان «خیّر» فقط به سازندگان مسجد و بیمارستان و ... اطلاق نمی‌شود، بلکه کسی که برای چند نفر اشتغال ایجاد می‌کند و واسطه رزق و روزی حلال به مردم می‌شود و حقوق و حدود شرعی را رعایت می‌کند «خیّر» نامیده می‌شود.

پورمحمدی با بیان این‌که یک کارآفرین و صنعتگر خوب در رأس خیّرین جامعه است، گفت: کسی که پاک زندگی می‌کند و حقوق شرعی و مالیات را پرداخت کرده و از حقوق کارمند و کارگرانش کم نگذارد، بزرگ‌ترین «خیّر» است.

وزیر دادگستری، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت و کارآفرینان را پایه‌های استواری صنعت و اشتغال‌زایی در کشور دانست و افزود: مالکیت و حقوق مالکانه پایه هر حقی در جامعه است و باید به آنان داده شود و این باید ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

پورمحمدی مشکل اصلی حمایت از کارآفرینان را فراز و فرودهای نظام اداری دانست و اظهار کرد: مسایلی چون نرخ ارز، سود، تورم، مشکلات اداری و... فضای ایجاد شده برای حمایت از کارآفرینی را بر هم می‌زند و این باعث می‌شود کارآفرین احساس حمایت نکند.

وزیر دادگستری از رقبا و رقابت ناسالم به عنوان مشکل دیگر در عرصه اقتصاد یاد کرد و گفت: صنعتگران و کارآفرینان برخی اوقات مورد بازیچه رقبای خود قرار می‌گیرند. فی‌المثل یک شکایتی توسط رقیب شما از شما می‌شود و همین باعث زمین‌خوردن یک کارآفرین یا صنعتگر می‌شود.

پورمحمدی گفت: قانون اساسی بسیار خوبی در کشور داریم. شما از ما انتظار اجرای قانون را داشته باشید و این را باید زیاد تکرار کنیم. قوه قضائیه هم خود را ملزم به حمایت از فعالان سالم اقتصادی و برخورد با روابط ناسالم اداری و اقتصادی می‌داند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و فعالیت در اتاق شیشه‌ای، از فساد پیشگیری می‌کند. در کشوری که معارضه سیاسی وجود دارد بحث کنترل تورم بسیار سخت است. لذا باید به سمتی برویم که از کارآفرینان واقعی حمایت عملی شود و این را فرهنگ‌سازی و ترویج کنیم.

وزیر دادگستری گفت: دولت امانت‌دار اموال عمومی است و در امور اقتصادی حق ریسک ندارد، ریسک در بخش خصوصی معنا و مفهوم پیدا می‌کند. کارآفرینان و صنعتگران در بخش خصوصی خودشان را با شرکت‌های دولتی قیاس نکنند؛ چرا که ادبیات اقتصاد دولتی با اقتصاد خصوصی متفاوت است.

در ادامه مرتضی سلطانی نماینده کارآفرینان و صنعتگران ایران را دارای بالاترین امنیت سرمایه‌گذاری در منطقه دانست و گفت: صنعتگران و کارآفرینان کشور نیاز به حمایت قضایی و تشویق دارند و این تشویق موجب قوت قلب آنان است؛ چرا که صنعتگران و کارآفرینان کشور بخشی از امنیت کشور را تامین می‌کنند.

صنعتگر نمونه کشور افزود: کشور نیاز به حمایت از صنعتگر دارد و آماری که وجود دارد حاکی از این است که در شرایط کنونی، ایران بالاترین امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری را داراست.

سلطانی در پایان گفت: به نمایندگی از صنعتگران کشور خدمت شما رسیدیم و از شما دعوت می‌کنیم تا از پروژه‌های صنایع مهم کشور بازدید داشته باشید، چرا که حمایت شما موجب قوت قلب کارآفرینان و صنعتگران است.

مرتضی سلطانی رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی پژوهشی زر می‌باشد که در هفت دوره و از جمله در سال 93 صادرکننده، کارآفرین و صنعتگر نمونه کشور شناخته شد و چندی قبل از دست رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

انتهای پیام

کد N395905

وبگردی