آفتاب

دیپلمات روس:تداوم بحران اوکراین جزو منافع اروپا نیست

دیپلمات روس:تداوم بحران اوکراین جزو منافع اروپا نیست

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت: اروپا تمایلی به تداوم بحران کنونی اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "ولادیمیر چیتروف"، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایتارتاس، گفت: به عقیده من، تداوم بحران کنونی اوکراین جزو منافع اروپا نیست. من درباره آمریکا صحبت نمی‌کنم بلکه در برخی موارد، این بحران اصلا به نفع اروپا نیست. کاملا مشخص است که این بحران و تداوم آن اصلا به نفع اروپا به ویژه، اتحادیه اروپا نیست چرا که اوکراین، محل آزمون و خطای بازی‌های ژئوپلتیکی نیست. اوکراین کشوری با ظرفیت‌های بالقوه زیادی است. برخی از اعضای پارلمان اروپا از این مساله مطلع هستند.

این مقام مسئول امیدواری خود را بابت این مساله ابراز داشت که اولین قطعنامه پارلمان جدید و منتخب اروپا در اوکراین که تا روز پنجشنبه تصویب می‌شود، بسیار عادلانه‌تر از اظهارنظرها و قطعنامه‌های قبلی خواهد بود. من امیدوارم که به زودی این ناآرامی‌ها در اوکراین پایان یابد. اگر پارلمان اروپایی خواستار نقش میانجی‌گری در اوضاع سیاسی در جنوب شرق اوکراین است بایستی موضعی نزدیک‌تر و دوستانه‌تر را در نظر بگیرد.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های اخیر اتحادیه بر رهبران جمهوریخواه گفت: این تحریم‌ها نباید باعث ایجاد جوی نامساعد شود. هرکس باید بداند که مشکلات اوکراین با استفاده از راه حل نظامی حل و فصل نمی‌شود. راه‌حل باید سیاسی باشد نه نظامی.

انتهای پیام

کد N393795

وبگردی