آفتاب

کشورهای آمریکای لاتین تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

کشورهای آمریکای لاتین تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

تهران- ایرنا- کشورهای آمریکای لاتین ضمن محکوم کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که از هفته قبل آغاز شده، خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، کشورهای آمریکای لاتین طی روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها بودند.

وزارت خارجه مکزیک دیروز با صدور بیانیه ای شدیدا از تشدید خشونت ها در سرزمین های اشغالی اظهار نگرانی کرده و خواستار حمایت از ساکنان فلسطینی نوار غزه در برابر بمباران های رژیم صهیونیستی شد.

در این بیانیه آمده است: دولت مکزیک هرگونه اعمال زور و عملیات نظامی در نوار غزه را محکوم و خواستار احترام به قوانین بین المللی بشر دوستانه است و در همین راستا جمعه گذشته صدها تن در مکزیکوسیتی در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات مشابهی نیز در ونزوئلا با حضور صدها تن از جمله نمایندگان عضو حزب سوسیالیست حاکم در راستای اعلام همبستگی و حمایت از فلسطینیان در برابر دفتر نمایندگی فلسطین در کاراکاس برگزار شد.

ˈداریو ویواسˈ یکی از نمایندگان ونزوئلا که تظاهرات را رهبری می کرد گفت: تداوم کشتار دستجمعی مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی رفتاری غیر انسانی است.

ˈنیکولاس مادوروˈ رئیس جمهوری ونزوئلا هفته گذشته، جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را که حدود یک قرن ادامه یافته محکوم کرد.

دیروز جمعی از دانشجویان و فعالان طرفدار فلسطینیان با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در السالوادور نیز فریادهایی در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه سردادند؛ از جمله شعارهای آنها ˈفلسطین کشوری آزاد استˈ و ˈتروریسم صهیونیست را متوقف کنیدˈ بود.

دولت شیلی نیز چند روز قبل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و اعلام کرد که اقدامات تروریستی و حملات هوایی رژیم صهیونیستی در مناطق پر جمعیت هیچ توجیهی ندارد.

مقامات کوبایی نیز خواستار محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و پایان دادن به خشونت ها شده و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را مجازات دستجمعی نامیدند.

وزارت خارجه اروگوئه هم پاسخ نابرابر رژیم صهیونیستی به شلیک موشک از نوار غزه را محکوم و خواستار مذاکرات مصرانه برای برقراری آتش بس شد.

بولیوی نیز ضمن اعلام موضع مشابه روز یکشنبه توسط ˈایوو مورالسˈ رئیس جمهور این کشور، از آمریکا و دادگاه لاهه خواست تا به جنایت های ضدانسانی رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیان رسیدگی کند.

مورالس گفت: نمی شود فهمید در قرن جدید حمله نظامی به این وسعت و وحشی گری ضدانسانی چگونه رخ می دهد و بار دیگر می گویم آنچه در غزه رخ می دهد

کشتار دستجمعی است.

اکوادر نیز با محکوم کردن هرگونه اعمال خشونت آمیز خواستار توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شد.

از هفته گذشته تاکنون رژیم صهیونیستی در حال اجرای عملیات نظامی گسترده ای در نوار غزه می باشد که بر اثر آن 186 فلسطینی شهید و بیش از 1400 فلسطینی دیگر نیز زخمی شده اند.

رسانام ** 1453/7074/1275
کد N393627

وبگردی