آفتاب
رییس دادگستری استان کرمان:

به بهانه کار فرهنگی نباید از انجام وظیفه در حوزه حجاب شانه خالی کرد

به بهانه کار فرهنگی نباید از انجام وظیفه در حوزه حجاب شانه خالی کرد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر می‌گویند نمی‌توان مردم را به زور به بهشت برد، می‌گوییم راه ‌رفتن به جهنم را نیز نباید تسهیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار کرد: ترویج عفاف از وظایف اصلی حکومت اسلامی است. عفاف یک فضیلت اخلاقی است که می تواند ضامن سلامت معنوی جامعه شود.

توکلی گفت: حجاب که بخشی از فضیلت عفاف است فقط یک امر شخصی و فردی نیست، بلکه سلامت اخلاقی و امنیت روانی جامعه به آن بستگی دارد. تولید لباس‌های مبتذل، تنگ، کوتاه و آزاردهنده یک اقدام مخل امنیت اخلاقی و اجتماعی است که مسئولان باید با عوامل آن که عامل ناامنی به حساب می‌آیند، برخورد سخت کنند.

وی ادامه داد: تقید به حجاب و پوشش شرعی ریشه در باطن افراد و نوع تربیت خانوادگی آنها دارد که چون به دنبال دلبری و خودنمایی نیستند، هم خود آرام تر و سربه راه ترند و هم موجب انحراف و بد اخلاقی دیگران نمی شوند. اگر می‌گویند نمی توان مردم را به زور به بهشت برد، می گوییم راه‌ رفتن به جهنم را نیز نباید تسهیل کرد.

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف به بهانه کار فرهنگی نباید از انجام وظیفه شرعی و قانونی شانه خالی کرد. هرگاه دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی اقدامی در برخورد با هنجارشکنان کرده‌اند، افرادی که کار فرهنگی هم نمی کنند به نوعی مخالفت کرده‌اند.

توکلی تصریح کرد: اگر مدیران ادارات و شرکت‌های بزرگ دولتی به حفظ حجاب و پوشش شرعی پرسنل خود اهتمام می‌داشتند و از داشتن منشی زن خودداری می کردند قطعاً شاهد تحولی در حوزه حجاب و عفاف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار دارم که نیروی انتظامی با حمایت و پشتیبانی ستاد صیانت از عفاف و حجاب به وظیفه قانونی خودش در مقابله با هنجارشکنان اقدام کند.

انتهای پیام

کد N393116

وبگردی