آفتاب
آیت الله هاشمی:

افراطیون عمّال بی‌مزد و مواجب استكبار و استبداد هستند

افراطیون عمّال بی‌مزد و مواجب استكبار و استبداد هستند

اختلافات سیاسی همه جا هست، اما اختلافات دینی كه بروز می‌كند، خشونت‌ها و بی‌اعتقادی‌های مذهبی افزایش می‌یابد و گاهی به نزاع می‌كشد كه قرآن آن را عامل فشل و شكست می‌داند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: استكبار و استبداد مكمّل همدیگرند و افراطیون عمّال بی‌مزد و مواجب آنان و در خدمت توجیه جنایات دیكتاتورهای بین‌المللی و محلی هستند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار جمعی از روحانیون، علما، فضلا، طلاب حوزه‌های علمیه و استادان دانشگاه از استان‌های قم، تهران، قزوین و البرز با تبریك میلاد امام حسن مجتبی(ع)، این ایام را به خاطر اتفاقاتی كه در كشورهای اسلامی می‌افتد، از قطعات غمناك تاریخ اسلام خواند و گفت: اگر حاكمان اسلامی درست عمل می‌كردند، مسلمانان با یك میلیارد و هفتصد میلیون جمعیت، 60 كشور مستقل و بهترین نقاط جهان، بزرگترین مجموعه در مجامع و مراكز سیاسی و اقتصادی بین‌المللی بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاعی كه طی سالهای اخیر در جهان اسلام شاهد آن هستیم، گفت: اختلافات سیاسی همه جا هست، اما اختلافات دینی كه بروز می‌كند، خشونت‌ها و بی‌اعتقادی‌های مذهبی افزایش می‌یابد و گاهی به نزاع می‌كشد كه قرآن آن را عامل فشل و شكست می‌داند.
وی مثلث شوم استكبار، استبداد و افراطی‌گری را بلای جان جوامع اسلامی دانست و گفت: استكبار و استبداد مكمّل همدیگرند و افراطیون عمّال بی‌مزد و مواجب آنان و در خدمت توجیه جنایات دیكتاتورهای بین‌المللی و محلی هستند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقاتی كه در تونس، مصر، لیبی، یمن، سوریه، افغانستان، عراق و پاكستان افتاد، گفت: یك عده جاهل چنان عرصه را بر مردم تنگ كردند كه راضی به برگشت نظامی‌ها شدند و بهار عرب را به خزان تبدیل كردند و بیداری اسلامی را به هرج و مرج كشاندند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام غلیان احساسات و میدان‌داری تندروها در هر انقلابی را طبیعی دانست و افزود: بزرگترین مشكل مردم مسلمانی كه انقلاب كردند، نبود رهبری مثل امام راحل است كه در تاریخ قرون اخیر اسلام بی‌نظیر بودند.
وی با بیان برنامه‌های گروهك‌های متعدد برای تجزیه ایران و برنامه‌ریزی برای به دست گرفتن تهران در سالهای اول پس از پیروزی انقلاب، گفت: انفاس قدسی امام(ره)، چراغ را مردم و شاگردان ایشان بود كه پس از شكست رژیم پهلوی، مسئولیت اداره كشور را بر عهده داشتند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأكید به نقش وحدت در جوامع اسلامی و توصیه علما و روحانیون به تبلیغ وحدت در منابر و تریبون‌ها، گفت: اعتدال قرآنی ترسیم‌كننده مسیر و نقشه راه مسلمانان در تعاملات داخلی، محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از گسترش عقاید غلطی كه پیروان مذاهب مختلف اسلامی را به جان هم می‌اندازد، گفت: تندروهای خوارج مسلك، با عقاید غلط كه حاصل آموزش‌های غلط است، خود را منفجر می‌كنند تا مسلمانان را بكشند و این را برای خود سعادت اخروی می‌دانند، حال آنكه عین شقاوت است.
وی با بیان خاطراتی از درس‌های آیت‌الله العظمی بروجردی و نكات اخلاقی و اسلامی كه آن مرجع تقلید بر آنها تأكید می‌كردند، گفت: آن بزرگوار می‌فرمود در نزاع بر سر اختلافات تاریخی نفعی نیست و آنچه مهم است، حجیّت ائمه معصوم است كه اهل سنت نیز می‌پذیرند و باید تقویت شود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برور و ظهور تصوف و رهبانیت در اسلام و تداوم آن در اعصار مختلف، گفت: انسان در كارگاه آفرینش مخلوقی است كه آمده است از زمین، هوا، خورشید و باد استفاده نماید و روح خویش را در مسیر تعالی و تكامل ببرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن انواع افراط و تفریط و گسترش آنها در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها، گفت: آیات و روایات بر پرهیز از تندروی و خمودگی تأكید می‌كنند و مسلمانان را امت وسط و راه سعادت آنها را میانه‌روی می‌دانند.
در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری، با تبریك میلاد امام حسن مجتبی(ع)، به بیان دیدگاه‌های خویش در مسائل سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

 

کد N392605

وبگردی