آفتاب

رایزنی اوباما و کامرون درباره اوضاع جهان به جز غزه!

رایزنی اوباما و کامرون درباره اوضاع جهان به جز غزه!

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر انگلیس در جریان مکالمه تلفنی درباره اوکراین، افغانستان، عراق و مذاکرات اتمی ایران گفت‌وگو کردند. اما به نظر می رسد مساله فلسطین و حملات صهیونیست‌ها به غزه از موضوع این مکالمه حذف شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید گفت، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس درباره اوکراین به این نتیجه رسیدند که اگر روسیه اقدامات فوری در راستای کاهش تنش‌ها انجام ندهد، کشورهای غربی باید تحریم‌های شدیدتری علیه مسکو اعمال کنند.

مذاکرات میان روسیه و اوکراین درباره اعلام آتش بس در هفته‌های اخیر به تعویق افتاده ومسکو پس از ادعای این مساله که یک فرد روسی در پی پرتاب خمپاره‌ای از سوی اوکراین کشته و دو تن دیگر به شدت زخمی شده‌اند، به کی‌یف درباره پیامدهای غیرقابل بازگشت هشدار داد.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: هر دو رهبر موافقند که روسیه همچنان باید اقداماتی را از جمله حمایت از آتش بس، آزادی تمامی گروگان‌ها، جلوگیری از انتقال سلاح و اعزام مبارزان در سراسر مرز، حمایت از ماموران نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مرز و مشارکت در مذاکراتی که منجر به راه‌حلی صلح آمیز برای این درگیری‌ می‌شود برای کاهش تنش‌ها انجام دهد.

وی افزود: اگر چنین اقداماتی صورت نگیرد، همان طور که در نشست گروه هفت و شورای امنیت اروپا موافقت شده آمریکا و اتحادیه اروپا باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کنند. کامرون کاملا مشخص کرده که در نشست روز چهارشنبه شورای اروپا چنین موضعی خواهد داشت.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، اوباما و کامرون از پیشرفت حاصله نسبت به حل بن بست انتخاباتی در افغانستان استقبال کرد.

این دو رهبر همچنین درباره همکاری با تمامی احزاب در عراق برای تشکیل دولتی فراگیر که تمامی مردم عراق را متحد کند، موافقت کردند.

کامرون و اوباما از جمهوری اسلامی ایران خواستند تا اقدامات لازم برای اطمینان دادن به جامعه بین الملل درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش را انجام دهد.

آن‌ها درباره بحران غزه هیچ صحبتی نکردند.

انتهای پیام

کد N391866

وبگردی