آفتاب
با وجود مساله عراق

آمریکا و اروپا مذاکرات هسته‌ای ایران را فراموش نکرده‌اند

آمریکا و اروپا مذاکرات هسته‌ای ایران را فراموش نکرده‌اند

پایگاه خبری صدای آمریکا در تحلیلی با عنوان این که "آیا مذاکرات با ایران به سرانجام می‌رسد؟" با اشاره به حضور وزیران خارجه آمریکا و اروپا در مذاکرات ایران و 1+5 نوشت: در حالی که موضوع عراق در صدر اخبار قرار گرفته و این روند ادامه دارد جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا به همراه وزیران خارجه‌ی کشورهای اروپایی مساله‌ی هسته‌یی ایران را نادیده نگرفته‌اند و در مذاکرات شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته‌ی این پایگاه اینترنتی در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 وارد گفت‌وگوهای فشرده می‌شود، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مذاکرات اعلام کرد که مذاکرات تاکنون روند خوبی را طی کرده است.

او می‌گوید: ایران با برداشتن برخی گام‌ها باعث شده است که آمریکا بتواند برخی از تحریم‌ها را تخفیف دهد.

اما این مقام آمریکایی خاطرنشان می‌کند که ایران برای این که نشان دهد برنامه‌ی هسته‌یی‌اش صلح آمیز است و رهبران جهان را در این باره قانع کند هنوز گام‌های لازم را برنداشته است.

به نوشته صدای آمریکا، مقامات آمریکایی اعلام نمی‌کنند که در این مذاکرات چه مشکلاتی میان طرف‌های مذاکره کننده وجود دارد.

میشل سینگ، معاون موسسه واشنگتن اعلام می‌کند که مهم‌ترین اختلاف ایران و 1+5 تعداد سانتریفیوژهاست.

وی ادامه می‌دهد: ایران می‌خواهد برخی از زیربناهای اساسی‌اش را درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی نگه دارد. باید آشکارا به ایرانیان اعلام کنیم که اگر مذاکرات شکست بخورد تحریم‌های جدید علیه ایرانیان اعمال می‌شود.

مقامات آمریکایی در مذاکرات هسته‌یی ماه گذشته اعلام کردند که خواهان بررسی مساله عراق با ایران هستیم اما مساله‌ی هسته‌یی عراق را به عنوان دو موضوع جداگانه می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم.

میشل سینگ دراین باره می‌گوید: به نظر می‌رسد که آمریکا نمی‌خواهد که مساله عراق یا هیچ مساله‌ی منطقه‌ای دیگر به عنوان یک کارت بازی برای ایران در مذاکرات هسته‌یی تبدیل شود.

در روزهای آینده چشم همگان به سمت احتمال امضای توافق نهایی با ایران دوخته شده است.

انتهای پیام

کد N387743

وبگردی