آفتاب

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر همکاری‌های نظامی با ژاپن

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر همکاری‌های نظامی با ژاپن

وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با وزیر دفاع ژاپن بر ضرورت و اهمیت همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری بعد از دیدار با ایتسونوری اونودرا،همتای ژاپنی خود گفت: ما در این نشست درباره اقدامات دو کشور در جهت بهبود همکاری‌ها و اطمینان از آمادگی همکاری ژاپن و آمریکا برای مقابله با تهدیدها و بحران‌ها گفت‌وگو کردیم.

در حالی که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دستور تفسیر مجدد قانون این کشور را برای "دفاع جمعی" صادر کرده است، مقامات دو کشور آمریکا و ژاپن در روابط دفاعی خود تجدید نظر می‌کنند.

هاگل همچنین گفت که آمریکا امیدوار است که ژاپن بتواند ابتکار عمل دفاعی در آسیا را در دست بگیرد.

هاگل افزود: تصمیم درباره دفاع جمعی ژاپن و تجدید نظر در راهبردهای دفاعی به این کشور اجازه حضور فعالتر در مواردی چون دفاع موشکی بالستیک، منع گسترش تسلیحات، منع دزدی دریایی، نیروهای حافظ صلح و توانایی انجام مانورهای گسترده را می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به پایداری همکاری‌های دو کشور طی دهه‌های آتی گفت: پیمان همکاری آمریکا و ژاپن بیش از شش دهه بنیادی برای صلح، رفاه و ثبات در منطقه آسیا – اقیانوسیه بوده است.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن نیز اظهار کرد دو کشور بر تجدید نظر درباره راهبردهای همکاری دفاعی ژاپن-آمریکا به توافق رسیدند.

اونودرا اضافه کرد: ما هم‌چنین برای همکاری‌های دو جانبه عمیق و مشخص در زمینه فناوری و تجهیزات توافق کردیم.

وزیران دفاع دو کشور همچنین درباره نیروهای آمریکایی در شبه جزیره اوکیناوا، شرایط منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه و موشک‌های پرتاب شده توسط کره شمالی گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N386978

وبگردی