آفتاب

گزارش قره‌شیخلو از مهمترین طرح‌های در حال اجرای سازمان دارالقرآن

گزارش قره‌شیخلو از مهمترین طرح‌های در حال اجرای سازمان دارالقرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در برنامه خبری شبکه قرآن و معارف سیما به بیان مهمترین طرح‌های در حال اجرای این سازمان پرداخت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در برنامه خبری شبکه قرآن و معارف سیما به بیان مهمترین طرح‌های در حال اجرای این سازمان پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی قره‌شیخلو درباره وضعیت حفظ قرآن در کشور، به بیان اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان در آزمون‌های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 28390 نفر در آزمون‌های اعطای مدرک حفظ شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد 82 درصد خانم‌ها بوده‌اند که نشان دهنده علاقه‌مندی قشر زنان جامعه به موضوع حفظ است.

وی استان‌های تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، خوزستان و قزوین را دارای بیشترین شرکت کنندگان در آزمون‌های حفظ عنوان کرد.

برنامه ریزی برای تربیت 500000 حافظ در 5 سال آینده

قره‌شیخلو با اشاره به برنامه‌های سازمان دارالقرآن برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تعداد حفاظ در کشور گفت: ان‌شاءالله برنامه ریزی لازم برای تربیت 500000 حافظ قرآن طی 5 سال در نظر گرفته شده است که در صورت اختصاص بودجه و امکانات بیشتر امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

لزوم تعامل و هم افزایی نهادهای مختلف

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه متأسفانه موازی‌کاری در میان دستگاه‌های مختلف فرهنگی در خصوص فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، گفت: تحقق فرمایشات رهبری نیازمند تعامل، همکاری و تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف است.

تمامی دستگاه‌ها در بحث تربیت حافظان قرآن ورود پیدا کنند

قره‌شیخلو یادآور شد: البته ما در مجموعه کشور بخشی از دستگاه‌های اجرایی هستیم و خیلی از بخش‌های دیگر می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند. سال گذشته نیروی انتظامی یک کار خوب آغاز کرد و آماری که داشتند 50 هزار نفر از پرسنل و خانواده‌های نیروی انتظامی در طرح حفظ قرآن شرکت کردند و در آزمون‌هایی که داشتیم هم اعلام شد که کار به خوبی انجام شده است. دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها، کارخانه‌ها و... باید ورود پیدا کنند و اینطور نیست که فقط سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت ارشاد در این حوزه ورود پیدا کنند.

هیچ قرآن مغلوطی در کشور چاپ نمی‌شود

وی با اشاره به فعالیت معاونت نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم از سال 69 تاکنون گفت: در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته است می‌توانیم اطمینان بدهیم که هیچ قرآن مغلوطی در کشور چاپ و توزیع نخواهد شد.

هشدار به ناشران متخلف قرآن کریم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه برخی ناشران بدون کسب مجوز، اقدام به چاپ و توزیع قرآن کریم می‌کنند، گفت: در صورت عدم توجه این تعداد محدود از ناشران اسامی آنها را از طریق جراید کثیرالانتشار اعلام می‌کنیم.

مجوز چاپ 156000000 ملیون قرآن تاکنون صادر شده است

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه معاونت چاپ و نشر قرآن کریم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: تصحیح قرآن کار بسیار مشکلی است و مصححین قرآن کریم برای تصحیح هر قرآن به بررسی 6000000حرف و حرکت می‌پردازند و ماحصل این زحمات مجوز نشر و توزیع 156000000میلیون جلد قرآن تاکنون بوده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از ضرورت‌های فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: در طرح نورباران که مربوط به کمک‌های مردمی در چاپ و توزیع 500000 جلد قرآن برای مناطق محروم است، 25000 جلد قرآن با استفاده از کمک‌های مردمی چاپ شده که توزیع آن از امروز آغاز خواهد شد.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک به داوران برای اولین بار اجرا می‌شود

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره طرح شناسایی، ارزیابی و اعطای مدرک به داوران قرآن افزود: در صورتی که داوطلبان در آزمون‌های این طرح قبول نشوند این فرصت را دارند که پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی و قبولی در آزمون‌های پایانی مدرک داوری دریافت کنند.

انتهای پیام

کد N386501

وبگردی