آفتاب
موسسه نظرسنجی پیو:

حمله به اوکراین موجب کاهش بیشتر محبوبیت روسیه در جهان شد

حمله به اوکراین موجب کاهش بیشتر محبوبیت روسیه در جهان شد

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی موسسه ˈپیوˈ نشان می دهد که تهاجم روسیه به اوکراین موجب از بین رفتن محبوبیت این کشور در سراسر جهان، به ویژه اروپا و آمریکا، شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده شورای آتلانتیک، یافته های نظرسنجی موسسه پیو از بیش از 48 هزار نفر از 44 کشور، از جمله روسیه، حاکی از نرخ 43 درصدی عدم محبوبیت روسیه در این کشورهاست.

بر اساس این نظرسنجی، در قیاس با سایر ملل، نظر آمریکایی ها و اروپایی ها به روسیه منفی تر است. به عبارتی، از هر 10 لهستانی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی، 6 نفر تصویری منفی از روسیه دارند.

طبق این نظرسنجی، نگرش اوکراینی ها نسبت به روسیه نیز به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در حال حاضر، از هر 10 اوکراینی، 6 نفر دیدگاهی منفی به روسیه دارند که این رقم در سال 2011، تنها 11 درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که افکار عمومی خاورمیانه نسبت به روسیه مانند سال های گذشته، منفی است. پرسش شوندگان در بیش از نیمی از کشورهای این منطقه، نظری منفی به روسیه دارند. از هر 10 اردنی، ترک و مصری، 7 نفر دیدگاهی منفی به روسیه دارند.

بر اساس این نظرسنجی که از 17 مارس تا 5 ژوئن انجام شد، روسیه در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین به شدت محبوبیت خود را از دست داده است. از هر 10 برزیلی، ونزوئلایی، شیلیایی و مکزیکی، چهار نفر به روسیه نظری منفی دارند.

در آسیا نیز از هر 10 ژاپنی، 7 نفر مخالف روسیه هستند(69 درصد). 23 درصد چینی ها و 14 درصد ویتنامی ها نیز نظری منفی به روسیه دارند.

رسانام** 1088/1275
کد N386282

وبگردی