آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

برزیل - هلند؛ میزبان به دنبال مرحمی کوچک بر عمیق‌ترین زخم

برزیل - هلند؛ میزبان به دنبال مرحمی کوچک بر عمیق‌ترین زخم

دیدار رده‌بندی جام‌جهانی در حالی بامداد روز یکشنبه برگزار می‌شود که برزیل به دنبال یک مرحم کوچک است تا شاید زخم عمیق دل مردم این کشور را برای مدتی کوتاه التیام بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و هلند ساعت 30 دقیقه بامداد روز یکشنبه(به وقت تهران) دیدار رده بندی بیستمین دوره جام جهانی را به قضاوت جمیل حمودی الجزایری در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا برگزار می کنند. دیداری که شاید مرحم کوچکی روی زخم عمیقی باشد که بر دل مردم برزیل نشسته است.

برزیلی‌ها از قبل خود را برای حضور در ماراکانا آماده کرده بودند. آنها به دنبال برپایی یک جشن ملی در خاک خود بودند ولی باخت باور نکردنی 7 بر یک برابر آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی این کشور را در ماتم بزرگی فرو برد. هنوز هم مردم این کشور در بهت این شکست باورنکردنی به سر می‌برند.

اما هلند هم باختی غیرقابل باور را برابر آرژانتین تجربه کرد. لاله‌های نارنجی نه تنها در بازی برابر اسپانیا که در طول بازی‌هایی که برگزار کرده بود فوتبالی شناور را به نمایش گذاشت و به دنبال این بود مثل اکثر مصاف‌های قبلی خود برابر آرژانتین سربلند بیرون بیاید و برای دومین بار متوالی در فینال حاضر باشد اما این ضربات پنالتی تمام رویاهای لاله‌های نارنجی را بر باد داد.

برزیل و هلند در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که مردم برزیل این بار دیگر باخت را برابر یک تیم دیگر از اروپا تحمل نخواهند کرد. آنها تنها چیزی که از تیم در هم شکسته خود انتظار دارند بردن و ایستادن روی سکوی سوم است. این پروژه آسانی برای تیم اسکولاری نخواهد بود. لوئیس فن خال می‌خواهد تیمش را در جام جهانی روی سکو ببرد و با این تیم خداحافظی کند و این کار برزیل بدون روحیه را مشکل‌تر می‌کند.

تیاگو سیلوا کاپیتان تیم ملی برزیل که در بازی برابر آلمان محروم بود بار دیگر می‌تواند به خط دفاعی این تیم باز گردد و به این منطقه سر و سامان بدهد. قرار گرفتن او در دفاع میانی باعث می‌شود داوید لوئیز هم اعتماد به نفس خود را باز یابد و شرایط بهتری را در قیاس با بازی آلمان ایجاد کند اما نیمار همانطور که قبلا هم گفته می‌شد غایب بزرگ تیم اسکولاری است. او بعد از مرخص شدن از بیمارستان به تمرینات برزیل رفت و به هم تیمی‌هایش روحیه داد.

آمار برزیل و هلند در دیدارهای رده‌بندی حکایت از برتری طلایی پوشان می‌کند. برزیل تاکنون سه بار در بازی رده‌بندی جام جهانی حاضر بوده که دوبار را با برد پشت سر گذاشت و یک مرتبه هم شکست خورد این در حالی است که هلندی‌ها تنها در دیدار رده‌بندی جام جهانی 98 حاضر بوند که نتیجه را به کرواسی واگذار کردند.

اما جالب‌تر این که در یازده تقابل رو در روی این دو تیم سهم هر کدام سه برد بوده است. این بار کفه ترازو به سود کدام تیم سنگین خواهد شد؟

کد N385911

وبگردی