آفتاب
در توئیتر مطرح شد؛

نظر ابوطالبی در خصوص مهمانی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با رئیس جمهور

نظر ابوطالبی در خصوص مهمانی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با رئیس جمهور

به دکتر روحانی پیشنهاد کردم اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را با هم دعوت کنیم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تاکید کرد: هم اصولگرایان به دنبال اصلاح هستند و هم اصلاح‌طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش و شیوه است، پس انتخاب روش، شیوه و مجری را به رای مردم واگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با ارزیابی مهمانی‌های افطار رییس جمهور با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حاضر در ضیافت افطار روحانی دارای اشتراکات بسیاری از جمله دین‌مداری، اسلام‌محوری، ایران‌دوستی، انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری، مردم‌سالاری، قانون‌مداری، افراط و تفریط‌ستیزی، مهربانی، صداقت و غیره با یکدیگر بودند.

وی ادامه داد: دیشب مهمانی افطار دکتر روحانی به جامعه سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب خاتمه یافت و ضمن ارایه نقد و پیشنهاد، دوستانی از دو طرف سخن گفتند و روحانی هم اصول سیاست‌هایش را بیان کرد.

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری این دیدارها و گفت‌وگو با دوستان فراوانی از هر دو جناح در این مهمانی‌ها را جالب دانست و به نتیجه‌گیری از این مهمانی‌ها پرداخت:

١ - سیاست در کشور ما نیاز به بازتعریف دارد تا:

الف) به جای آنکه اخلاق ما سیاسی شود، سیاست ما اخلاقی شود.

ب) به جای آنکه برداشت‌های شخصی تعیین‌کننده باشد، مبانی هویتی و اصول و اشتراکات فوق، سیاست را رقم بزند.

ج) به جای آنکه افتراقات زمینه تخریب شود، اشتراکات مبنای تعامل باشد.

د) به جای آنکه منافع گروهی و فردی حاکم باشد، سیاست‌ورزی شکل ملی بگیرد.

2 - جامعه سیاسی در کشور ما نیاز به نوسازی دارد تا:

الف) سرمایه اجتماعی از رهگذر نوسازی ارتقا، احساس اعتماد و امنیت روانی و امید گسترش و مشارکت مدنی و حضور اجتماعی مورد نظر رهبری توسعه یابد.

ب) مسوولیت‌پذیری سیاسی-اجتماعی به جای مسوولیت‌گریزی بنشیند.

ج) ذهنیت تقسیم‌بندی‌های درهم فرورفته و غیرمشخصِ جناحی 35 ساله کشور تغییر کند.

د) تعاملات بینشی-کنشی افراد در حوزه اجتماع و در صحنه سیاست، تاریخ و شناسنامه زندگی آنان شود.

3 - هم اصولگرایان به دنبال اصلاح هستند و هم اصلاح طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش و شیوه است. پس انتخاب روش و شیوه ومجری را به رای مردم واگذاریم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی در این مهمانی‌ها بیان کرد: رییس‌جمهور در این مهمانی‌ها گفته است قدرت ملی را نباید تقسیم بر دو کرد و آنگاه دو جناح سیاسی در برابر هم قرار گرفته و آن را تخریب کنند؛ چرا که رقابت صحیح با تخریب متفاوت است.

ابوطالبی در پایان ابراز داشت: به دکتر روحانی پیشنهاد کردم اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را با هم دعوت کنیم.

کد N385323

وبگردی