آفتاب
اخبار عراق/

تشدید اختلافات تکفیری ها با بعثی ها در دیالی/هلاکت مسئول بیت المال داعش

تشدید اختلافات تکفیری ها با بعثی ها در دیالی/هلاکت مسئول بیت المال داعش

تشدید اختلافات میان گروههای تکفیری با بعثی های نقشبندیه در دیالی، درگیری های شدید در جرف الصخر بابل میان نیروهای امنیتی و تروریستها و هلاکت مسئول بیت المال داعش از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع امنیتی در دیالی از درگیری های شدید میان تروریست های داعش و بعثی ها در منطقه السعدیه در شمال بعقوبه خبر داد.

به گفته این منبع از انواع سلاحهای میان برد و سبک در این درگیری استفاده شد و تعدادی از طرفین کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی از درگیری های شدید در ناحیه جرف الصخر در 60 کیلومتری جنوب بغداد و پیشروی تروریست های داعش در برخی مناطق به سبب عدم پوشش هوایی از سوی ارتش خبر داد.

این در حالی است که صادق مدلول السلطانی استاندار بابل اخبار مربوط به تسلط داعش بر منطقه جرف الصخر در شمال این استان را تکذیب کرد و افزود: گروههای پراکنده ای از داعش در این منطقه حضور دارند که نیروهای امنیتی با آنها برخورد می کنند.

از سوی دیگر فلاح عبدالکریم رئیس کمیته امنیتی شورای استان بابل گفت: عباس الخفاجی از فرماندهان پلیس در جرف الصخر از ناحیه پا و دست زخمی شد.

این در حالی است که با ادامه عملیات نظامی ضد گروههای مسلح و تهدید آنها به کارگیری از سدها به عنوان سلاح برخی از کارشناسان درباره بازی با گزینه آب و تعرض به سدها مانند سد موصل و حدیثه هشدار دادند.

جواد علی التمیمی از مسئولان دانشکده کشاورزی دانشگاه واسط گفت: سد موصل و سد حدیثه از سدهای مهم و  تاسیسات زیر بنایی که آبهای دجله و فرات را برای عراق تنظیم می کند.

وی افزود: امیدواریم که این سدها در دست خرابکاران نیافتد و گرنه تبعات ویرانگری به دنبال خواهد داشت.

در اطراف سد کوت یکی از مهمترین سدهای عراق تدابیر امنیتی ویژه ای به اجرا درآمده است و مسئولان اداره سد اعلام کردند: سد الکوت توان جذب هر مقدار از سدی که گروههای مسلح از استانهای شمالی با هدف غرق کردن بغداد و مناطق جنوبی گسیل کنند را دارد.

سلیم جلفوب مدیر سد تاکید کرد: سامانه سد الکوت از هر حیث آماده است و به خوبی از آن نگهداری می شود.

صاحب الجلیباوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان واسط نیز اعلام کرد: تدابیر پیشگیرانه ای به عمل آمده است و پلیس نهرهایی کشیده است و از دور مراقب سد است.

برخی از کارشناسان امور آبی احتمال غرق شدن بغداد یا مناطق اطراف آن از سوی سد موصل و حدیثه را بعید می دانند اما کارشناسان امور کشاورزی از اثرات مخرب نابودی سدها بر اراضی کشاورزی عراق خبر داده اند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان نینوا به هلاکت حردان محمد یاسین العبیدی مسئول بیت المال داعش و برادرش مروان و دو  نفر از معاونانش بر اثر انفجار بمب در منطقه الصحه در موصل اشاره کرد.

یک منبع آگاه در استان صلاح الدین از هلاکت تعدادی از تروریست های در منطقه الصینیه در بیجی در شمال تکریت بر اثر حمله بالگردهای ارتش عراق خبر داد.

 

کد N384137

وبگردی