آفتاب

دادستان آمریکا: اروپا باید قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کند

دادستان آمریکا: اروپا باید قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کند

دادستان کل آمریکا گفت آمریکا و اروپا توسط جنگجویان خارجی که از سوریه باز می‌گردند، تهدید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دیلی تلگراف، داستان کل آمریکا گفت کشورهای اروپایی برای مبارزه با تهدید جنگجویان خارجی که از سوریه برای ایجاد حملات در غرب آمده‌اند باید قوانین ضد تروریستی خود را محکم‌تر کنند.

اریک هولدر، نماینده ارشد اجرای قانون آمریکا هشدار داد، سوریه "مهد افراط گرایی شدید" شده است و جایی است که تروریست‌های آمریکایی و اروپایی پیش از بازگشت به کشورهایشان برای انجام عملیات‌های تروریستی در آن آموزش می‌بینند.

وی با اعلام اینکه تمام فرودگاه‌ها در سراسر جهان رویه آمریکا در افزایش امنیت را پی می‌گیرند، گفت: اروپا باید گام‌های جدی‌تری برای مبارزه با ترور بردارد.

دادستان کل آمریکا در ادامه گفت: مساله بازگشت تروریست‌ها در سوریه به هر یک از کشورها مشکلی مشترک برای تمام کشورهای ماست.

هولدر در سخنرانی خود در نروژ گفت: کشورهای اروپایی باید برای پیگرد قانونی کسانی که گروه‌های تروریستی را حمایت و پشتیبانی می‌کنند قانون وضع کنند.

او از دولت‌های اروپایی خواست تا افراطی‌گران داخلی را که از گروه‌های تروریستی نه تنها حمایت مالی و تسلیحاتی بلکه حمایت‌های غیرمادی مانند آموزش می‌کنند هم تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نهادهای اطلاعات آمریکا تخمین می‌زنند حدود 7000 سرباز خارجی شامل جنگجویان اروپایی و آمریکایی در سوریه حضور دارند. آمریکا به ویژه در مورد تروریست‌های اروپایی که با روادید خود می‌توانند بدون ویزا به آمریکا بروند نگران است.

هولدر ادامه داد: ما انگیزه‌ای دو طرفه و اجباری برای بهبود استراتژی‌های مشترک جهت مقابله با ورود افراطی‌گران تربیت شده در سوریه اما متولد شده در اروپا و آمریکا، داریم.

دادستان کل آمریکا همچنین اعلام کرد که کشورهای خارجی هم باید برای شناسایی تروریست‌های بالقوه آماده شوند.

انتهای پیام

کد N383612

وبگردی