آفتاب

مذاکره سه جانبه درباره توافق همکاری اوکراین- اتحادیه اروپا جمعه در مسکو برگزار می‌شود

مذاکره سه جانبه درباره توافق همکاری اوکراین- اتحادیه اروپا جمعه در مسکو برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت، نشست سه جانبه اوکراین، اتحادیه اروپا و روسیه در خصوص توافق نامه همکاری میان کی‌یف و بروکسل روز جمعه برابر با 11 ژوئیه (20 تیر) در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا که در حال حاضر در کی‌یف به سر می‌برد در کنفرانسی گفت: ما بسیار خوشحالیم که مذاکرات میان اوکراین، اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه درباره اجرای این توافقنامه همکاری روز جمعه آغاز می‌شود. باید بگویم که امضای بخش اقتصادی این توافقنامه همکاری نه تنها برای اوکراین بلکه برای اتحادیه اروپا نیز حائز اهمیت است.

ایتالیا در اول ژوئیه سال جاری میلادی ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین 27 ژوئن سال جاری میلادی در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل، بخش اقتصادی این توافق همکاری را امضا کرد. 21 مارس سال جاری میلادی بخش سیاسی این توافقنامه در بروکسل امضا شده بود. پوروشنکو دوم ژوئیه سال جاری میلادی به وزیر امور خارجه کشور دستور داد تا برنامه‌ای را برای تصویب این توافقنامه با اتحادیه اروپا هماهنگ و پیش نویس آن را تهیه کند.

کارشناسان می‌گویند، هیچ برنامه ویژه‌ای برای تصویب این توافقنامه همکاری لازم نیست. براساس قوانین معاهده‌های بین‌المللی، وزارت امور خارجه اوکراین باید یکسری مدارک استاندارد را آماده کند. این وزارتخانه موافقت کرده که ابتدا این اسناد ومدارک را با همکاری دیگر وزرا و وزارتخانه‌ها تهیه و سپس برای ملاحظه به پوروشنکو ارائه دهد پوروشنکو سپس آن را به پارلمان ارائه می‌دهد تا قانون تایید این معاهده بین‌المللی را تصویب کرد.

براساس منابع دولتی، بسته تصویب این توافقنامه همکاری تقریبا آماده است و ممکن است از هر لحظه به پوروشنکو ارائه شود. کارشناسان می‌گویند، پوروشنکو به طور کامل خواسته‌های اروپا را اجرا می‌کند.

انتهای پیام

کد N382475

وبگردی