آفتاب

رییس بنیاد شهید: تلاش داریم تا بنیاد با نسل جدید فرزندان ایثارگر شکل بگیرد

رییس بنیاد شهید: تلاش داریم تا بنیاد با نسل جدید فرزندان ایثارگر شکل بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید و ایثارگران در مراسم ضیافت افطار رییس جمهور با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران که امشب همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان در سالن شهید بهشتی ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، به ارائه گزارشی از اولویت‌های کاری و برنامه‌های در دست اقدام بنیاد شهید پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت حضرت خدیجه کبری اظهار کرد: در این مراسم تعدادی از نخبگان جامعه ایثارگر و شاهد، کارکنان، اساتید، دانشجویان عضو جامعه ایثارگری دانشگاه شاهد، تعدادی از افراد تشکل‌های جامعه ایثارگری، والدین، همسران و فرزندان شهدای تهران بزرگ از همه مناطق و تعدادی از جانبازان عزیز حضور دارند.

رییس بنیاد شهید با بیان این که به مدت 10 ماه است که به عنوان خادم در بنیاد شهید با توجه به رهنمودها و حمایت‌های شخص رئیس‌جمهور حضور دارد، به گزارشی از اولویت‌های کاری و برنامه‌های در دست اقدام پرداخت و ادامه داد: یکی از برنامه‌های به تعویق افتاده موضوع معوقات جامعه ایثارگری بود که با حمایت شخص رییس‌جمهور در ماه آخر سال گذشته 50 درصد معوقاتی که از سال 86 مانده بود را تسویه کردیم و از 50 درصد باقی مانده نیز 60 درصد آن‌ها را در این مدت پرداخت کردیم و 40 درصد باقیمانده تا آخر تابستان پرداخت می‌شود.

وی افزود: قانون جامع خدمات ایثارگران که سال‌ها معلق مانده بود به دستور شما برای اجرایی‌شدنش اقدام کردیم. تا به حال 60 درصد اجرایی شده است و 40 درصد باقیمانده نیاز به تدوین و تصویب دارد که در حال انجام است.

رییس بنیاد شهید با اشاره به اینکه طرح سپاس و دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران مورد تایید رهبری بوده است، اضافه کرد: در این 10 ماه حدود 40 هزار دیدار داشته‌ایم و 34 هزار دیدار از 22 بهمن تا 22 اسفند برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان این که در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کرده‌ایم و با حکم رییس جمهور دبیرخانه‌ای در این رابطه تشکیل شده است، افزود: تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی جهت آرامش در جامعه ایثارگری و افزایش اعتماد ایثاگران را نیز در برنامه‌هایمان داشته ایم.

رییس بنیاد شهید همچنین به انتخاب مدیران ارشد بنیاد از داخل اعضای این بنیاد اشاره کرد و گفت: حدود 67 هزار فرزند شهید طالب کار داریم که باید شاغل شوند و از حضور آنها استفاده کرده‌ایم و برای کارآمدی فرزندان شهید و جانشین پروری برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم تا بنیاد شهید با نسل جدید فرزندان ایثارگر شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N381955

وبگردی