آفتاب
فروزنده در گفتگو با مهر:

مهمترین مطالبه ما از دولت تعریف اعتدال است/ افراط گرایان فتنه گران هستند نه نیروهای انقلابی

مهمترین مطالبه ما از دولت تعریف اعتدال است/ افراط گرایان فتنه گران هستند نه نیروهای انقلابی

17/04/1393 14:09

لطف الله فروزنده در گفتگو با خرنگار مهر، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار شب گذشته کارگزاران نظام با ایشان گفت: در دیدار کارگزاران با رهبری ایشان برخی از معیارهای شعار اعتدال را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه اگر دولت تعریف شعار اعتدال و شاخص های آنرا تبیین نکند از این شعار برداشت های اشتباه و حتی متضاد با معنی اعتدال می شود، افزود: رهبر انقلاب در این دیدار بیان داشتند امر به معروف و نهی از منکر، رعایت احکام اسلامی، و نیروهای مومن را کنار نزدن از معیار های اعتدال است.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، گفت: بطور نمونه اتوبوسی مدیر آوردن و نیروهای ارزشی و مومن را کنار زدن و برداشتن ممیزی کتاب مصداق اعتدال نیست و این انتقاد به دولت وارد است که باید معیارها و شاخص های اعتدال را تعریف و مشخص کند.

وی بیان داشت: دولت دائما حرف از مقابله با افراط گرایان می زند اما باید مشخص کند افراط گرایان چه کسانی هستند، افراط گرایان نیروهای انقلابی نیستند؛ بلکه کسانی هستند که مقابل نظام ایستادند، درمقابل دشمن عقب نشینی کرده و دچار استحاله شده اند.

فروزنده با بیان اینکه مهمترین مطالبه ما از دولت تعریف اعتدال است، تصریح کرد: افراد افراطی مانند جریان فتنه می خواهند از ظرفیت های دولت به نفع خود استفاده کنند و اگر دولت  تعریف مشخصی از این واژه نداشته باشد قطعا در گفتمان اعتدال انحراف ایجاد خواهد شد.

وی گفت: دولت باید شاخص های اعتدال را مشخص و عملکرد یکساله خود را براساس آن بسنجد و عملکرد های مثبت خود را تقویت و آنهایی که قابل دفاع نیست را اصلاح کند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، همچنین از مذاکرات هسته ای به عنوان از دیگر محورهای سخنان رهبری نام برد و اذعان داشت: انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است که باید حفظ شود و حتما هر اندازه که نیاز به سانتریفیوژ داریم باید فعال باشد .

وی تاکید کرد: دشمن باید بداند ما مدافع و حامی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان هستیم و آنان هرگز از خط قرمز ها عبور نخواهند کرد.

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگری که رهبری بر آن تاکید داشتند این است که به هیچ وجه نباید مسائل اقتصادی را به تحریم ها گره بزنیم لذا باید مسئولان نظام با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را با تکیه بر ظرفیت های داخلی برطرف سازند.

 

 

 

کد N381236

وبگردی