آفتاب

واکنش تند منامه به دیدار معاون وزیرخارجه آمریکا با رهبران انقلابی بحرین

واکنش تند منامه به دیدار معاون وزیرخارجه آمریکا با رهبران انقلابی بحرین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم بحرین در اخراج "تام مالینوسکی" معاون وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر در پی دیدار وی با برخی رهبران مخالف انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تام مالینوسکی" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر در سفر اخیر خود به بحرین با نمایندگان و رهبران برخی جریانهای انقلابی از جمله "شیخ علی سلمان" رهبر حزب الوفاق دیدار و گفتگو کرد.

در پی انتشار خبر دیدار این مقام آمریکایی با رهبران مخالف بحرین، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه دیدار وی با رهبران مخالف بحرینی را خارج از عرفهای دیپلماتیک دانست و از اخراج تام مالینوسکی از این کشور خبر داد.

وزارت خارجه بحرین البته اعلام کرد با وجود اخراج این دیپلمات ارشد آمریکایی، روابط منامه واشنگتن همچنان در سطح مناسب ادامه پیدا می کند.

اما "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی نسبت به اقدام منامه ابراز نگرانی کرد و افزود: دیدار معاون وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر از بحرین با هماهنگی مقامات بحرین انجام شده و آنها می دانند که مقامات آمریکایی به صورت دوره ای با نمایندگان جریانهای مختلف سیاسی دیدار و گفتگو می کنند.

کد N380107

وبگردی