آفتاب

وزیر خارجه آلمان: راه حل نظامی برای بحران اوکراین غیرممکن است

وزیر خارجه آلمان: راه حل نظامی برای بحران اوکراین غیرممکن است

تهران-ایرنا- وزیر امورخارجه آلمان هشدار داد که هیچ راه حل نظامی در مورد خشونت ها در اوکراین نمی تواند وجود داشته باشد و از طرفین درگیر در این بحران خواست در مسیر حصول پیشرفت از طریق مذاکره گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ روز دوشنبه در حاشیه سفرش به مغولستان گفت: حتی اگر اوضاع در شرق اوکراین به نفع نیروهای امنیتی اوکراین تغییر کند، راه حل نظامی برای بحران اوکراین وجود ندارد.

این مقام ارشد دولت آلمان از طرفین درگیر در بحران اوکراین خواست تا توافق کنند به مذاکراتشان در چارچوب گروه تماس با حضور روسیه، اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا ادامه دهند.

اشتاین مایر یادآورشد که نشست گروه تماس در مورد بحران اوکراین بدون جدایی طلبان در روز یکشنبه بسیار سخت بود.

به گفته وزیر امور خارحه آلمان، هدف باید همچنان توافق بر سر آتش بس در شرق اوکراین باقی بماند.

وی توضیح داد: این گام مهم برای آرام کردن اوضاع باید پیش از آنکه بتوان یک راه حل سیاسی را مورد توجه قرار داد، در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، ˈکریستیان ویرتزˈ سخنگوی دولت آلمان نیز به خبرنگاران گفت که برقراری آتش بس سریع مساله ای سرنوشت ساز و مهم است.

وی از اینکه مذاکره با جدایی طلبان برگزار نشده ابراز تاسف کرد و ادامه داد:این مذاکره باید هر چه سریعتر برگزار شود.

وزیران خارجه اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه هفته گذشته خواستار برگزاری مذاکرات در مورد برقراری آتش بس در شرق اوکراین با حضور نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا شدند.

رسانام**9234**1010
کد N379411

وبگردی