آفتاب

راست خبر: داعش راه را برای طرح صهیونیستها باز می کند

راست خبر: داعش راه را برای طرح صهیونیستها باز می کند

آنکارا - ایرنا - پایگاه اینترنتی ˈراست خبرˈ ترکیه روز دوشنبه نوشت: تروریستهای ˈداعشˈ با اقدامهای خود راه را برای تحقق طرح صهیونیستی ˈاسراییل بزرگˈ باز می کند.

این پایگاه در مقاله ای به قلم ˈآرسلان بولوتˈ افزود: سخنانی مبنی بر اینکه داعش به مرزهای ترکیه رسیده، واقعیت ندارد چرا که منشاء نیروهای داعش خود ترکیه است. آنان از کشورهای مختلف جهان به ترکیه آمدند، در این کشور سازماندهی شدند و تحت نام نیروهای ˈالنصریˈ برای سرنگونی دولت سوریه عازم آن کشور شدند. این طرحی بود که ترکیه اجرا کرد.

به نوشته راست خبر، نقشه و طرح کشورهای اصلی اعزام کننده نیروهای نظامی چیز دیگری بود. هدف آنان این بود که با تاسیس داعش به مناطقی که ترکمنهای عراقی در آنها زندگی می کنند، حمله شود و متعاقب آن نیروهای کرد وارد عمل شده و ˈکرکوکˈ را اشغال کنند.

راست خبر افزود: برای تحقق این هدف داعش در مرحله نخست با 900 نیروی خود که تنها دارای سلاحهای سبک بودند به ˈموصلˈ حمله کرد. استاندار موصل، ˈالنجیفیˈ نیز برای سرنگون کردن ˈنوری المالکیˈ از نظامیان خواستار مقاومت نکردن در مقابل نیروهای مهاجم داعش شد.

راست خبر با طرح این سوال که کشورهای طراح این مساله چگونه موفق شدند سکوت ترکیه در مقابل اشغال موصل و کرکوک را فراهم آوردند، نوشت: این مساله با اشغال سرکنسولگری ترکیه در موصل و به گروگان گرفتن اتباع این کشور میسر شد. قبل از حمله داعش به موصل احتمالا به ترکیه گفته شده بود که این رخدادهای ضرر و زیانی برای این کشور نخواهد داشت و حتی احتمال اینکه حملات داعش در ترکیه برنامه ریزی شده باشد نیز وجود دارد، ولی با به گروگان گرفته شدن اتباع ترکیه از سوی داعش، دست آنکارا برای اعتراض به هرگونه رخدادی در عراق بسته شد.

راست خبر با اشاره به اینکه ترکیه در سال 1997 میلادی در ˈاربیلˈ اولین نشست ترکمنهای عراقی را برپا کردف نوشت: به رغم برپایی این نشست، آنکارا پس از آن گامی در مورد ترکمنها برنداشت، دلیل این مساله نیز این است که ترکیه نمی داند در عراق چه می خواهد و دارای یک راهبرد مدون در مورد برخورد با بغداد نیست. تمامی تصمیمات و سیاستهای دولت ترکیه در مورد عراق از سوی ستاد ارتش گرفته می شود، ولی حتی یک هماهنگی بین ارگانها و نهادهای دولتی نیز در زمینه اعمال این سیاستها وجود ندارد و بدین دلیل است که دست ترکیه از اعلام درخواست استقلال کردهای عراق بسته مانده است.

خاورم**2012**1651
کد N378834

وبگردی