آفتاب

انتقاد رسایی از اتهام یک روزنامه به نمایندگان برای کمک به جاسوسی در موضوع هسته‌ی

انتقاد رسایی از اتهام یک روزنامه به نمایندگان برای کمک به جاسوسی در موضوع هسته‌ی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اتهام یک روزنامه به نمایندگان مجلس برای کمک به جاسوسی در موضوع هسته‌یی گفت که مجلس همیشه از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید رسایی در تذکری در پایان جلسه صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی دفاع از شان و جایگاه مجلس را از وظایف هیات رئیسه عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه هر از چند گاهی در برخی رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص اتهاماتی متوجه مجلس می‌شود که پیگیری حقوقی در این باره انجام نمی‌شود.

وی افزود:‌ در دولت معاونت حقوقی رئیس جمهور فعال است و اگر کسی به کلیات دولت اتهامی وارد کند موضوع پیگیری حقوقی می‌شود. من یک بار هم پیشنهاد دادم که باید این اقدام برای مجلس هم انجام شود. هر چند از نقد استقبال می‌کنیم اما برخی حرف‌ها اتهام است.

رسایی یاد آور شد: هفته گذشته روزنامه‌ای ادعا کرده که وزارت خارجه حاضر به بحث با مجلس در موضوع هسته‌ای نشده زیرا برداشت وزارت خارجه این بوده که از این جلسات برای جاسوسی از روند مذاکرات استفاده می‌شود. آیا وزارت خارجه چنین برداشتی را به این روزنامه اعلام کرده که من این را بعید می‌دانم.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: این روزنامه در حالی با بی‌حیایی تمام نمایندگان مجلس را متهم به کمک به جاسوسی در موضوع هسته‌یی می‌کند که در ایام فتنه و کودتای سال 88 برخی خبرنگارانش به همین دلیل بازداشت شدند و یکی از خبرنگاران این روزنامه همین الان به دلایل مختلف بازداشت است و مسئولین این روزنامه دلیلش را می‌دانند و پس آن را اعلام کنند تا مردم بفهمند مفهوم جاسوسی چیست.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: روند این روزنامه همواره حمایت از مجلس ششمی بوده که تعداد زیادی از نمایندگان همسو با مدیر مسئول آن و اصلاح طلبان آمریکایی در حال حاضر یا در سازمان‌های جاسوسی غربی هستند و یا در رسانه‌های منتسب به این سازمان‌ها به عنوان کارشناس صحبت می‌کنند.

رسایی با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع از سوی هیات نظارت بر مطبوعات گفت: هیات رئیسه مجلس باید یک واحد حقوقی داشته باشد که در این موارد فعال باشد.

وی در پایان بیان کرد: مجلس همیشه از تیم مذاکره کننده حمایت کرده به شرط این که از خط قرمز‌هایی که رهبری تعیین کرده‌اند (به ویژه در بیستم فروردین امسال) عبور نشود.

لاریجانی در واکنش به این تذکر گفت: ملاک همین است که چارچوب‌های نظام را در مذاکرات رعایت کنند و رسانه‌ها هم باید توجه داشته باشند ادب حکومتی را در این زمینه رعایت کنند.

انتهای پیام

کد N376770

وبگردی