آفتاب
پورسعید عنوان کرد:

آمریکایی ها به دنبال تغییر مفاهیم اسلامی در جهان هستند

آمریکایی ها به دنبال تغییر مفاهیم اسلامی در جهان هستند

زاهدان-خبرگزاری مهر: کارشناس مسائل استراتژیک و راهبردی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آمریکایی ها به دنبال تغییر مفاهیم اسلامی از جمله ایثار، شهادت، وحدت و جایگزینی آن با مفاهیم بی ارزشی از جمله وحشت، قصاوت و اسلام هراسی در جهان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پور سعید شامگاه چهارشنبه در همایش بررسی تحولات و حوادث اخیر جهان اسلام در زاهدان اظهار داشت: آمریکایی ها پس از حادثه 11 سپتامبر تصمیم گرفتند تا آماج حملات و اهداف گروه های تروریستی را از غرب به سمت کشور های اسلامی سوق دهند و لذا حوادث اخیر در کشور های اسلامی نتیجه استراتژی آنها دراین راستا است.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر در عراق و سوریه نتیجه همین استراتژی و کشاندن درگیری ها به کشور های اسلامی است افزود: استراتژی کشورهای غربی برای برگرداندن تهدیدها از سمت خودشان به طرف کشور های اسلامی تا آنجا پیش رفته است که حتی گروه های تکفیری نیز با هم درگیر شده و یکدیگر را قتل عام می کنند.

وی با بیان اینکه سود این اختلافات و کشاندن درگیری ها به میان مسلمانان به نفع رژیم صهیونیستی است ادامه داد: اختلافات و درگیری های مذهبی در بین مسلمانان موجب شد تا وزیر دفاع اسرائیل سال گذشته این کشور را امن ترین کشور منطقه بنامد و حاشیه امنی را برای خود ایجاد کند.

خنثی سازی 4 ارتش قدرتمند منطقه  

پورسعید همچنین با اشاره به اینکه تلاش دو دهه آمریکایی ها برای از بین بردن و تضعیف چهار ارتش قدرتمند منطقه در دستور کار قرار داشته است افزود: چهار ارتش استراتژیک منطقه از جمله مصر، عراق، سوریه و لبنان که همواره به عنوان یکی از تهدیدات اصلی برای صهیونیست ها به شمار می رفت یکی از اهدافی بود که آمریکایی ها تضعیف انها در سر می پروراندند.

وی گفت: ایجاد اختلاف و راه اندازی جنگ های اخیر موجب شد تا این چهار ارتش با ملت خود درگیر شوند و بدین وسیله آمریکایی ها حاشیه امنی برای اسرائیل به وجود بیاورند.

وی ابراز داشت: غربی ها به گونه ای عمل کردند تا ارتش مصر که جزو خوشنام ترین ارتش های منطقه مطرح بود و حتی سابقه مقابله با رژیم صهیونیستی را داشت در نظر مردم کشورش به یک ارتش کودتا چی شهرت پیدا کند.

پور سعید ابراز داشت: این استراتژی با هدف ایجاد درگیری های داخلی موجب شد تا ارتش لبنان نیز به نیرویی امنیتی و داخلی تبدیل شود و ارتش سوریه و عراق نیز برای دفاع از مردمش با گروه های تکفیری درگیر و مشغول شود.

تغییر در مفاهیم اسلامی

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تاکتیک های پشت پرده این فتنه بزرگ در جهان اسلام تبدیل مزیت ها و نقاط قوت مسلمانان به نقاط ضعف است.

پور سعید بیان داشت: بسیاری از مفاهیم در مکتب اسلام از جمله کلمه جهاد دارای مزیت راهبردی و ارزشمند است که همواره فکر بسیاری از غربی ها را به خود مشغول کرده بود.

وی افزود: آمریکایی ها در حال حاضر سعی دارند تا با استفاده از اقدامات خشنوت بار توسط داعش این مزیت راهبردی مسلمانان را در جهان با شکلی زشت نشان دهند و به دیگران القا کنند که جهاد در راه خدا یعنی کشتن براداران دینی و خوردن جگر انسان ها.

وی ادامه داد: اتاق فکر و پشت صحنه آشوب و فتنه در جهان اسلام همچنین سعی دارد تا با یکی از مهمترین مزیت های دیگر راهبردی مکتب اسلام که همانا شهادت است مبارزه کند و لذا با عملیات های انتحاری و به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع در گوش جهانیان به این گونه نجوا می کنند که شهادت یعنی بستن کمربند انتحاری و کشتن مردم بی دفاع.

پورسعید با بیان اینکه استکبار در حال حاضر بر روی تغییر شکل و مخدوش کردن چهره نظام سیاسی و دولت های اسلامی دست گذاشته است ادامه داد: آنها سعی دارند تا دولت های اسلامی را که به واسطه برخورداری از مکتب اسلام منادی امنیت و عدالت و رئوفت هستند با همکاری داعش به گونه ای دیگر نشان دهند.

وی بیان داشت: اعدام 15 نفر از علمای اهل سنت در عراق یا کشتن 4 بانوی مسیحی که حاضر به نکاح نشدند در هفته گذشته در عراق در راستای همین نقشه های شوم است تا چهره  سراسر از عطوفت نظام اسلامی را تخریب کنند.

استکبار به دنبال  تجزیه کشور های اسلامی  

کارشناس مسائل استراتژیک و راهبردی وزارت امور خارجه در جمع علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ابراز داشت: نقشه جغرافیایی جدید خاور میانه بر اساس مرزهای بین المللی نخواهد بود بلکه غربی ها در نظر دارند تا مرز ها را بر اساس قومیت ها و طوایف شکل دهند تا اقوام مختلف بر سر این مرز ها به طور مستمر با یکدیگر درگیر باشند و حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی و غربی ها ایجاد شود.

وی تاکید کرد: زندگی و اتحاد اقوام در کنار یکدیگر قدرت به همراه می اورد و لذا غربی ها تاب و تحمل آن را نداشته و برای بقای خود به تکه تکه کردن سرزمین های اسلامی می اندیشند.

کد N372001

وبگردی