آفتاب
معاون وزیر خارجه کشورمان:

روش‌های نامتعارف تغییر نظام‌های سیاسی باید متوقف شود

روش‌های نامتعارف تغییر نظام‌های سیاسی باید متوقف شود

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران بر تقویت روندهای سیاسی و دموکراتیک در منطقه مبتنی بر خواست و اراده مردم تاکید دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ون دسل ( Van Dessel) مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک و هیات همراه که به تهران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه روند مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه تحرکات تروریستی در عراق و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تقویت روندهای سیاسی و دموکراتیک در منطقه مبتنی بر خواست و اراده مردم تاکید دارد و روش‌هائی نامتعارف مثل استفاده از تروریست‌های داعش و شبه نظامیان مسلح برای تغییر نظام‌های سیاسی را که بر اساس رای مردم و انتخابات برپا شده‌اند، امری خطرناک تلقی می‌کند که باید متوقف شود.

وی خطر افراط‌گرایی و تروریسم را صرفا مشکل منطقه ندانست و خواهان همکاری مشترک نظام بین‌الملل برای مبارزه با این پدیده شوم شد.

وی افزود: معتقدیم روند سیاسی در عراق نباید دچار خلل شود؛ زیرا باعث جسارت تروریست‌ها و تهدید صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

مدیرکل وزارت خارجه بلژیک با اشاره به نگرانی‌های این کشور از افزایش افراط گرائی و تروریسم در منطقه بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد و افزود: تروریسم و ناامنی در خاورمیانه بر سایر نقاط جهان هم تاثیر خواهد گذاشت و از این رو با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه معتقدیم که کلید حل مسائل منطقه نزد ایران است. البته در این چارچوب تداوم همکاری و مساعی جامعه بین‌المللی نیز موضوعی مهم بشمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N371933

وبگردی