آفتاب

الاخبار:ابوبکر البغدادی خواستار بیعت همه گروه های جنگجو با خود شده است

الاخبار:ابوبکر البغدادی خواستار بیعت همه گروه های جنگجو با خود شده است

تهران-ایرنا- پایگاه خبری ˈالاخبارˈ در تحلیلی درخصوص نوار صوتی منتشر شده اخیر منسوب به ˈابوبکر البغدادیˈ، نوشت: بغدادی با این سخنان خواستار بیعت همه گروه های جنگجو با خود شده است.

الاخبار می نویسد: ابوبکر البغدادی با این سخنان می خواست بگوید که همه شاخه های سازمان القاعده و امارت های دیگر از قبیل ˈامارت قفقازˈ و سازمان القاعده و جنبش طالبان باید تحت لوای وی درآیند و اگر دست به این کار نزنند، مشروعیت آن ها از بین خواهد رفت زیرا از این زمان به بعد وی خلیفه مسلمین! جهان است.

ˈاین سخنان البغدادی بسیار مهم است زیرا به عنوان مثال ˈملاعمرˈ سرکرده طالبان خود را امیر المومنین! می داند و به همین دلیل وی باید با ابوبکر البغدادی بیعت کند.

الاخبار می افزاید: کسانی که دست از جهاد برداشته اند نمی توانند امام و پیشوای مسلمانان باشند و هیچ امیری جایز نیست جهاد خود را منحصر به منطقه یا سرزمین خاصی کند.

یک شخص نزدیک به گروه تروریستی و تکفیری داعش نیز در این زمینه به الاخبار می گوید: خلافت شرایطی دارد که همه این شرایط در امیر قریشی ما (ابوبکر البغدادی) جمع شده است و قطعا قدرت و فتح از جانب خداست که به هر کس بخواهد، بر او منت می گذارد و می دهد و خداوند فتح و قدرت را به کسانی می دهد که شایسته آن باشند و البته خداوند این را به خلیفه ما (ابوبکر البغدادی) داده است.

گفتنی است گروه تروریستی تکفیری که خود را «دولت اسلامی در عراق و شامˈ (داعش) می خواند، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، اعلام کرد که در محدوده عراق و سوریه ˈخلافت اسلامیˈ تشکیل داده است.

ˈابومحمد العدنانیˈ که از او بعنوان سخنگوی داعش نام برده شده با این جمله که ˈوعده الهی تحقق یافتˈ، اعلام کرد که ˈابوبکر البغدادیˈ به عنوان نخستین خلیفه اسلامی بر این کشور حکومت می کند.

گروهک تروریستی داعش که در سال 2006 در عراق تشکیل شد، در سال 2012 با ورود به کشور سوریه و در کنار دیگر گروه های تروریستی در این کشور اقدام به جنایت های فراوان علیه مردم و حکومت سوریه کرد.

گروهک تروریستی داعش در 19 خرداد سال جاری با هماهنگی 13 گروه تروریستی مستقر در عراق وارد این کشور شد و چند شهر این کشور از جمله موصل را با انجام جنایات فراوان به تصرف خود درآورد.

گروهک تروریستی داعش هم اکنون در کشورهای سوریه و عراق حضور فعال دارد و برای رسیدن به مقاصد شوم و تکفیری خود از هیچگونه اقدامی فروگذار نمی کند و این گروهک درصدد است تا اقدامات خشونت بار خود را در کشورهای منطقه از جمله لبنان، اردن و ترکیه گسترش دهد.

خاورم **2041**
کد N370430

وبگردی