آفتاب

سیسی: برای بازگرداندن مصر به جایگاه پیشینش تلاش می‌کنیم

سیسی: برای بازگرداندن مصر به جایگاه پیشینش تلاش می‌کنیم

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه مسئولان کشور از مقابله با تروریسم کناره نخواهند کشید، گفت: برای بازگرداندن مصر به جایگاه پیشین خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود به مناسبت سالروز انقلاب 30 ژوئن، گفت: خداوند ارتشی ملی از میان مردم و برای مردم به ما داده است که برای حفظ امنیت مصر تلاش می‌کند. انقلاب در واقع زندگی را به مردم بازگرداند. ما وطنمان را طوری می‌سازیم که همگان در آن احساس آرامش کنند و آینده خوبی داشته باشند. ما کشوری قدرتمند و عادل برای مردمی آگاه و مسئول می‌سازیم.

وی تاکید کرد: مصر در تکمیل نقشه راه خود موفق بوده و با تشکیل پارلمان در مسیر درست‌تری قرار می‌گیرد.

سیسی اظهار داشت: در حال حاضر مصر در شرایط سختی قرار دارد و مسئولیت سنگینی بر عهده ماست چرا که با چالش‌های سختی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مصر بار دیگر جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی خود را بازیابد.

سیسی درخصوص کشته شدن دو نیروی پلیس در انفجارهای روز دوشنبه گفت: من به خانواده‌های این قربانیان تعهد می‌دهم که عاملان این انفجارها را در مقابل دادگاه محاکمه و مجازات کنم.

وی تأکید کرد: تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا اراده مصری‌ها را به چالش بکشند. تروریسم هیچ دین و کشوری ندارد.

سیسی خاطرنشان کرد: امکان ندارد مسئولان دولت از مسئولیت خود در قبال چنین حوادثی کناره گیری کنند. ما هرگز به بهانه‌های سیاسی از مقابله با تروریست‌ها فرار نمی‌کنیم.

روز دوشنبه مصادف با سالروز انقلاب 30 ژوئن بود که به برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر انجامید. در این روز انفجاری نزدیک کاخ ریاست جمهوری به وقوع پیوست که دو نیروی پلیس در آن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N368290

وبگردی