آفتاب

کشته شدن فیلمبردار تلویزیون روسیه در شرق اوکراین

کشته شدن فیلمبردار تلویزیون روسیه در شرق اوکراین

یک فیلمبردار تلویزیون دولتی روسیه در شرق اوکراین در جریان حمله سربازان اوکراینی به اتوبوس حامل وی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آناتولی کلیان، فیلمبردار 68 ساله‌ای که 40 سال برای شبکه یک تلویزیون روسیه فعالیت کرده، پنجمین خبرنگاری است که از زمان بالا گرفتن درگیری‌ها میان سربازان دولتی و جدایی‌طلبان حامیان روسیه در شرق اوکراین در ماه آوریل جان خود را از دست داده است.

شبکه یک تلویزیون روسیه اعلام کرد: یک تیم از خبرنگاران این شبکه اواخر روز یکشنبه به همراه مادران چند سرباز وظیفه راهی یک پایگاه نظامی ارتش اوکراین بودند که در دهکده "آودیوکا" در شمال شهر دونتسک مورد حمله قرار گرفتند. مادران سربازان وظیفه به این امید آنها را همراهی می‌کردند تا بتوانند پسرانشان را به خانه بازگردانند.

وزارت امور خارجه روسیه سربازان ارتش اوکراین را عامل این حمله دانست و خواهان تحقیقات عینی درخصوص این حمله شده و تقاضا کرد تا مسببان آن مجازات شوند.

در تصاویری که از این حمله در شبکه یک تلویزیون روسیه پخش شد، کلیان مشغول فیلمبرداری در داخل اتوبوس حتی پس از اصابت گلوله است و سرانجام از شدت ضعف کار خود را متوقف کرده و به همکارانش می‌گوید دیگر نمی‌تواند دوربین را در دست بگیرد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که دیگر خبرنگاران به او کمک می‌کنند تا سوار یک خودروی گذری شده تا به بیمارستان منتقل شود، اما به گفته تلویزیون روسیه پزشکان نتوانستند او را نجات دهند.

براساس این گزارش همچنین راننده این اتوبوس هدف اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت.

شبکه یک روسیه گزارش داد که سازماندهی این سفر به عهده شورشیان شرق اوکراین بوده و این اتوبوس که راننده آن لباس نظامی به تن داشته، هنگام نزدیک شدن به پایگاه نظامی سربازان اوکراینی هدف آتش قرار گرفته است.

سربازان وظیفه ارتش اوکراین در شرق این کشور عمدتا ساکن این مناطق و روس زبان هستند و تعلق خاطری به دولت اوکراین ندارند.

مادران چند تن از این سربازان که یکشنبه شب همراه با خبرنگاران شبکه یک تلویزیون روسیه عازم پایگاه ارتش اوکراین بودند خواهان جلوگیری از فرستادن آنها به درگیری‌ها بودند.

انتهای پیام

کد N367433

وبگردی