آفتاب

عبدالله گل: در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نامزد نمی شوم

عبدالله گل: در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نامزد نمی شوم

آنکارا - ایرنا - ˈعبدالله گلˈ رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وطن، عبدالله گل در آستانه دیدار عصر یکشنبه خود با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه این مطلب را عنوان کرد.

قرار است دقایقی دیگر گل و اردوغان در باره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه اوت آینده و اینکه در صورت نامزدی اردوغان چه کسی رهبری حزب حاکم عدالت و توسعه و مقام نخست وزیری را بر عهده بگیرد، گفت و گو کنند.

گل پیش از این دیدار گفت: که قصد نامزدی برای ریاست جمهوری را ندارد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه شود.

احزاب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی ، دو حزب اصلی مخالف دولت ترکیه ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی را به عنوان نامزد مشترک خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند.

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه که حزب اصلی حامی کردها در این کشور است نیز نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مرداد ماه آینده (ماه اوت) که در آن رییس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود ، برگزار خواهد شد.

خاورم ** 2010 ** 1597
کد N365507

وبگردی