آفتاب
تحولات آسیا/

بازداشت عاملین خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا/ هشدار کره شمالی درباره تبعات ساخت فیلم علیه رهبر کره شمالی

بازداشت عاملین خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا/ هشدار کره شمالی درباره تبعات ساخت فیلم علیه رهبر کره شمالی

بازداشت عاملین خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا و هشدار کره شمالی درباره تبعات ساخت فیلم علیه رهبر کره شمالی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

میانمار

خبرگزاری فرانسه از توافق شی‌ جینپینگ و تین سین روسای جمهور چین و میانمار در تالار بزرگ خلق در پکن برای ایجاد "تغییرات شگرف" در روابط سیاسی دو کشور خبر داد.

بر این اساس این پنجمین سفر تین سین به چین بوده و در این سفر درباره گسترش روابط دوجانبه و همچنین افزایش همکاریها تاکید شد.

رسانه ها نیز گزارش دادند که میانمار روابط دوجانبه خود را با نیروهای مسلح آمریکا و ژاپن گسترش می دهد.

هیئت های میانمار و آمریکا در نشستی در ایالت یانگون همچنین به تبادل نظرات خود در زمینه ایجاد اصلاحات در میانمار، مسئله حقوق بشر، صلح و آزادی زندانیان پرداختند. روابط دوجانبه میان نیروهای مسلح دو کشور همچنین موضوع اصلی این نشست بود.

سریلانکا

خبرگزاری فرانسه همچنین از بازداشت هشت عامل اصلی خشونت اخیر علیه اقلیت مسلمان سریلانکا در روز 15 ژوئن (25 خرداد) و همچنین کشف مقادیری جواهرات قیمتی به ارزش بیش از 11 میلیون دلار خبر داد که از دو مغازه جواهرفروشی متعلق به مسلمانان در منطقه بنتوتا ربوده شده بود.

بر این اساس در جریان حمله بوداییان تندرو در ماه گذشته علیه مسلمانان منطقه ساحلی آلوتگاما سریلانکا، برووالا و بنتوتا و سرقت جواهرات قیمتی چهار نفر کشته و 80 فرد دیگر زخمی شدند که این شدیدترین درگیری در چند دهه اخیر در سریلانکا بود.

حملات بوداییان علیه مسلمانان واکنش گروههای طرفدار حقوق بشر را به همراه داشته و فعالان سیاسی همواره پلیس سریلانکا را به شکست در ممانعت از حمله تندروهای بودایی و حفاظت از مسلمانان متهم کردند.

شبه جزیره کره

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که کره شمالی هشدار داده است که اگر آمریکا روند ساخت فیلم کمدی با داستان ترور کیم جونگ اون رهبر این کشور را متوقف نکند، پاسخی بدون ترحم را به این کشور می دهد.

این هشدار در پی ساخت فیلم کمدی مصاحبه با بازی سیت روگین و جیمز فرانکو مطرح شد که قرار است 14 اکتبر (22 مهرماه 1393) در آمریکا اکران شود و بازیگران، نقش قاتلانی حرفه ای را بازی و با هدف ترور رهبر کره شمالی تظاهر می کنند مجری برنامه تلویزیونی هستند.

کد N363380

وبگردی