آفتاب

جدایی طلبان اوکراین 4 گروگان سازمان امنیت و همکاری اروپا را آزاد کردند

جدایی طلبان اوکراین 4 گروگان سازمان امنیت و همکاری اروپا را آزاد کردند

شورشیان جنوب شرق اوکراین چهار تن از هشت ناظر بین‌المللی را به عنوان حسن نیت و به منظور هموار ساختن راه برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران اوکراین آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جدایی‌طلبان حامی روسیه در جنوب شرقی اوکراین هشت تن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را اسیر کرده بودند؛ سازمانی که یکی از هیات‌های مهم امنیتی و حقوق بشر محسوب می‌شود و وظیفه نظارت بر توافق حاصل شده در آوریل سال جاری میلادی در سوئیس با هدف کاهش بحران را به عهده دارد.

چهار ناظر از سوئیس، ترکیه، استونی و دانمارک توسط شورشیان مسلح به هتلی در مرکز دونتسک آورده شدند؛ جایی که آن‌ها به همکارانشان تحویل داده شدند. چهار تن دیگر از این ناظران همچنان در نزدیکی منطقه لوهانسک اسیر هستند.

الکساندر بورودای، نخست‌وزیر جمهوری مردمی دونتسک گفت: یک راه طولانی طی شد. این آزادی ثمره حسن نیت بدون قید و شرط است. امیدوارم بتوانیم آزادی چهار ناظر اسیر را تسهیل کنیم.

تضمین آزادی این چهار گروگان سازمان امنیت و همکاری اروپا بخشی از مذاکرات صلح میان میانجی‌گرانی از دولت کی‌یف، سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه و رهبران شورشیان بود.

مارک اترینگتون، ناظر ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا در جنوب شرق اوکراین گفت: این هیات از تمامی کسانی که آزادی این گروگان‌ها را فراهم کردند، قدردانی می‌کند.

انتهای پیام

کد N363020

وبگردی