آفتاب

مجید جلالی: ایران ظرفیت بزرگی در فوتبال دنیا را دارد

مجید جلالی: ایران ظرفیت بزرگی در فوتبال دنیا را دارد

سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از حذف تیم ملی از جام جهانی گفت: دستاوردهای ایران در جام جهانی بسیار خوب بود و نشان داد بازیکنان ما ظرفیت بزرگی در سطح بین‌المللی را دارند.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره بازی پایانی تیم ملی در جام جهانی برابر بوسنی اظهار کرد: به طور کلی هر سه بازی تیم ملی ایران در جام جهانی خوب بود اما در بازی آخر برابر بوسنی قوای بدنی تیم تحلیل رفته بود و بازیکنان توان بدنی دو بازی قبل را نداشتند؛ هم‌چنین ذهنیت دوبازی برابر نیجریه و آرژانتین که دفاع مطلق بود دربازی برابر بوسنی وجود نداشت، با این حال و با وجود تمامی این شرایط دستاوردهای کسب شده ایران در جام جهانی بسیار خوب بوده است.

جلالی درباره جوان‌گرایی در تیم ملی ایران گفت: آن‌چه که مسلم است این است که تیم ملی درجام جهانی بازی‌های خوبی را انجام داد اما نباید فکرکنیم که آینده ما با این بازی‌ها تضمین است. برای آینده باید تغییر نگرش بدهیم و جوان‌گرایی کنیم. با این کار می‌توانیم در جام ملت‌ها بازیکنان جوانی داشته باشیم و در المپیک برزیل هم حضور داشته باشیم و در جام جهانی آینده هم نتیجه بگیریم.

او درباره‌ی ادامه‌ی حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:ما ابتدا باید با خودمان کنار بیاییم و بدانیم که چه چیزی می‌خواهیم. فدراسیون باید خواسته‌هایش را مشخص کند و بعد براساس آن خواسته‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را مشخص کند.

مربی فوتبال درباره هزینه‌های انجام شده در این رشته و لزوم انجام آن اظهارکرد: شاید بازی آخر تیم ما برابر بوسنی نشان‌دهنده واقعیت تیم ملی فوتبال ایران بود اما دو بازی اول هم ثابت کرد که فوتبال ایران ظرفیت قوی را برای بزرگی در سطح بین‌المللی دارد، البته اگر برنامه ریزی وجود داشته باشد. بنابراین اگر هزینه ها هم با برنامه انجام شود منجر به نتیجه خوبی می‌شود ولی درغیر اینصورت انتقاداتی را می‌توان به آن وارد کرد.

جلالی در پایان درباره پیش‌بینی وضعیت ایران در جام ملت‌ها آسیا گفت:‌ اگر فکر کنیم که این نتایج توشه آینده ما خواهد بود گمراه شده‌ایم. این شکل بازی و نتایج ما در جام جهانی فقط رفع درد با مسکن بود و بنابراین هیچ تضمینی برای موفقیت ما در جام ملت های آسیا وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N360788

وبگردی