آفتاب

نجیروان بارزانی در آنکارا با اردوغان دیدار کرد

نجیروان بارزانی در آنکارا با اردوغان دیدار کرد

آنکارا - ایرنا - ˈنچیروان بارزانیˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه در آنکارا با ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، نچیروان بارزانی صبح امروز در راس هیاتی به دعوت اردوغان وارد آنکارا شد و ابتدا با وزرای خارجه، انرژی و رییس سازمان اطلاعات ترکیه در پشت درهای بسته گفت و گو کرد.

دیدار اردوغان و بارزانی در اقامتگاه رسمی نخست وزیری ترکیه شروع و تا ساعت مخابره این خبر، هنوز ادامه داشت.

در این دیدار از طرف ترکیه، ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه، ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی، ˈحاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، ˈابراهیم کالینˈ معاون مستشاری نخست وزیری ترکیه، ˈفریدون سینرلی اوغلوˈ قایم مقام وزارت خارجه ترکیه و از طرف اقلیم کردستان عراق نیز ˈقباد طالبانیˈ معاون نخست وزیر حضور دارند.

انتظار می رود در این دیدار آخرین تحولات به دنبال اشغال شهر ˈموصلˈ توسط گروه تروریستی ˈداعشˈ و راه های برون رفت از بحران اخیر در عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

نچیروان بارزانی پیشتر در گفت و گو با خبرنگار تاکید کرده بود: اقلیم کردستان عراق به اقدامات ترکیه در این کشور و مواضع آنکارا در قبال بحران عراق ارزش زیادی قایل است.

خبرگزاری ˈآناتولیˈ نیز در مطلبی در این ارتباط با اشاره به سفر 27 خرداد ماه گذشته بارزانی به تهران یادآوری کرد که وی در آن سفر درگیری ها در عراق، حملات تروریست ها و راههای کمک اقلیم کردستان عراق به دولت مرکزی در بغداد در مقابل حملات داعش را با مقامات ایرانی رایزنی کرده بود.

خاورم/2011**1651
کد N360046

وبگردی