آفتاب

آلمان‌ها باحضور دائم ناتو در شرق اروپا مخالفند

آلمان‌ها باحضور دائم ناتو در شرق اروپا مخالفند

حدود سه چهارم آلمان‌ها با ایجاد پایگاه دائم نظامی ناتو در شرق اروپا مخالفند.

حدود سه چهارم آلمان‌ها با ایجاد پایگاه دائم نظامی ناتو در شرق اروپا مخالفند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج نظرسنجی انجام شده، آلمان‌ها با درخواست لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک برای ایجاد پایگاه دائم ناتو در شرق اروپا به بهانه مقابله با تهدیدها از سوی روسیه به شدت مخالفند.

لهستان، استونی، لیتوانی و لاتویا، اعضای سابق بلوک شوروی از جمله کشورهایی هستند که بیشترین درخواست را برای تحریم‌های شدید علیه روسیه جهت الحاق جزایر کریمه به این کشور و ابراز نگرانی از مرزهایشان داشته‌اند.

این کشورها بر روی ائتلاف نظامی غرب جهت حمایت از آنها حساب کرده و خواستار حضور بزرگتر و دائمی ناتو در منطقه شده‌اند.

تاوی رویواس، نخست وزیر استونی به خبرگزاری رویترز گفته است که متحدان غربی باید چشم‌هایشان را به روی تهدیدهای موجود باز کنند. روسیه بزرگترین شریک تجاری آلمان و تامین کننده بیش از یک سوم از گاز این کشور می‌باشد.

آلمان‌ها چندان با اقدامات نظامی خارجی موافق نیستند و 71 درصد از آنها با اعزام نیروهای آلمان به خارج از کشور حتی زمانی که دیپلماسی یا تحریم‌ها با شکست روبه رو می‌شود، مخالفت کرده‌اند.

در حال حاضر ناتو تعداد جنگنده‌های خود مستقر در بالتیک را سه برابر کرده و ژنرال "فیلیپ بریدلاو" فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفته است که ناتو در نظر دارد پایگاه دائمی در شرق اروپا ایجاد کند، با این حال برخی متحدان ناتو می‌گویند پایگاه دائم برای تعداد بیشتری از نیروها در بلوک شوروی سابق بسیار پرهزینه است و احتیاجی به نیروی نظامی و تحریک مسکو نیست.

لهستان از ناتو خواسته است که نیروهای خود را در این کشور مستقر کند اما مسکو این اقدام را نقض توافق‌نامه 1997 روسیه با ناتو می‌داند.

در نظرسنجی "فورسا" معلوم شد 74 درصد از مردم مخالف این ایده هستند و تنها 18 درصد از استقرار نیروهای ناتو حمایت کرده‌اند. مخالفت با ایجاد پایگاه دائم ناتو در شرق اروپا در شرق آلمان بیشتر بوده است.

انتهای پیام

کد N359898

وبگردی